Årsresume 2017, Augusti - December

Här kommer fortsättningen av min 2017 årsresume. Du hittar det tidigare inlägget HÄR .
 
Augusti var här, och värmen kom till oss också. Jag var ljushårig, hade sommarlov, sommarjobbade på en förskola och livet var gött.
 
Klickade hem en ny almanacka från personligalmanacka.se. In och kika, finns fina grejor.
 
Grillat hemma hos pappa & Randi. Gott i gott.
 
En standard måltid när jag var ledig i veckorna. Kycklingtacos, det är gott & går snabbt. 
 
Palmfestivalhelgen var lätt roligast på hela sommaren. Vi dansade till Perikles tills klockan blev sent sent!
 
Vi åkte virvelvnden, och trodde vi skulle spy!
 
Fina töser på bäg ner till festivalen. ♥
 
Firade lilla farmors födelsedag tillsammans med min faster. Vi åt en god lax-lunch och paj till efterrätt.
 
Sen var det back to school, och sista terminen. Skrev även på anställningsavtal vid denna tiden också. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
September var här, och hösten började smyga sig på så smått. Lillasyster fyllde 25 år, och vi firade henne.
 
Jag beställde en ny prenumeration på glossy box. Det ÄR ju så kul att få en liten present varje månad, haha!
 
Det blev ett spontant bullbak, och gott var det också.
 
Hade en dag med syster i Malmö. Vi skulle köpa födelsedagspresent till henne :) 
 
Hyrfilm och hemmakvällsgodis. Hur bra?!
 
Vann ett gäng nagellack från en tävling på instagram. 
 
Det blev mer och mer höst, och dagarna blev kortare. Vi var ute och fotade en fin sensommar solndgång en kväll i slutet av September.
 
 
Hösten var här, och livet rullade på.
Jag var lite smått besatt av denna kombon. Pro pud, banan/jordgubb & hackade hasselnötter. MY GOD, så gott! 
 
 
Var med detta gänget och såg på Gabriel "Fluffy" Iglesias. Skrattmusklerna jobbade duktigt!
 
Vi fick träffa lilla Sötnosen Lilly, och bebisgosade duktigt!
 
Hade tjejkväll med Elli i Malmö. Vi käkade på Fridays, drack vin och snackade en massa!
 
Fick äntligen se musikalen Cats, som jag längtat! Och det var superduper bra! 
 
 
Var och stöpte ljus under en dag i Vallårkra. Riktigt mysigt men även lite svårt och pilligt att få allt rätt. 
 
En spontan Lördagkväll i soffan bytes ut mot vinkväll hos pappa & Randi, hur bra liksom?!
 
Mycket pendlande denna månaden. Massor i skolan ochjag kämpade på. Regn, rusk och tidiga mornar på tåget var mitt liv.
 
Skrev mitt sista grupparbete ever på utbildningen. HURRA!!
 
Firadebästa Josses 26 års dag med vrålgod mat och massa vin. Fint!
 
 
 
 
Jag investerade i en tröja i slutet av sommaren, och äntligen var vädret tillräckligt kallt för att kunna ha den på sig. Jag levde i denna tröjan lite för ofta.
 
Jag fick mitt första "sminkjobb". Skulle sminka en tjej till haloweenfest. Detta är dock inte min specialitet, men jag var nöjt ändå :)
 
Praktiken var igång igen, och denna gången var det SISTA SISTA!! Så himla skönt att saker började trappas av och man kunde ana ett ljus i denna lååånga tunnel på 3,5 år!
 
Blev medbjuden till trelleborgsgalan. Satt på läktaren, drack coca cola och tog roliga bilder istället för att titta på alla pristagare, haha!!
 
Åkte upp till Mormor & Morfar en dag för att fira mormors födelsedag. Vi tog en vända i skogen och fotade den fina naturen. 
 
Resultatet av bilderna från Småland. 
 
Jag, Rasmus, Linus & Sandra åkte över sundet och besökte den Blå planet. Sen åkte vi till ett vrålstort shoppingcenter och strosade runt. En bra dag alltså!
 
Jag och min fina man ♥ ♥
 
 
Började köpa lite julsaker och fyndade denna söta mugg inne på TGR. Hur fin?
 
 
 
Avslutade min sista praktik. Jag fick massor av teckningar och presenter av barnen och en fin blomma av pedagogerna. Jag bjöd även barnen på popcorn och filmvisning. 
 
Hade första advents frukost med hjärtat. Vi fick bryta vår tradition detta året. Men Linus & Sandra kom på adventsmiddag på kvällen istället, trevlig det också. 
 
Hade pyssel- och bakkväll med Lotta och Malin. Vi pysslade små hjärtan, apelsiner med nejlikor i och bakade pepparkakor.
 
 
Mina mästerverk.
 
Fotade vårt årliga julkort, och denna gången lyckades vi få med Tösen också. ♥
 
Äntligen var det julafton och vi hade mysfrukost i soffan med tända ljus och räkmackor. Hur fint? 
 
 
Detta var mitt 2017. 2018 har redan börjat förträffligt bra och jag känner på mig att detta året kommer bli ett spännande och händelserikt år med mycket roligheter. :D 
Jag ser verkligen fram emot det ♥
 
 
 
 Tidigare årsresumeer:
 
 



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0