Årsresume 2016

Äntligen! Här kommer min årsresume över 2016.
Jag har bloggat så otroligt mycket detta året, så detta inlägget kommer bli LÅNGT!
 
 
 
JANUARI
 
 Nyårsafton firades i Malmö med massa kompisar!
 
Fixade en ny iphone, då min 5s bestämde sig för att paja på nyårsafton...
 
Pluggade som en galning till mattetentan vi hade i början av Januari. Och jag fixade den!
 
Firade pappas födelsedag med GOD kinamat
 
Vardagen kom igång igen, och massa matlådor skulle fixas inför veckan
 
Vi fyndade ett gammalt medicinskåp på loppis, som Rasmus förvandlade till vitrinskåp. KÄRLEK!
 
Massa film och sminkfix framför dessa blev det i Januari
 
Hade tjejkväll och åt tacos och chokladpudding med två favoriter ♥
 
Min älskade farfar lämnade oss ♥
 
Trimmade till luggen litegrann.
 
Var på dop för Angelikas & Chrilles lilla Charlie 
 
Och var även på dop för Sofias och Jockes lilla Belle ♥
 
 
FEBRUARI
 
 
GODKÄND PÅ TENTAN!
 
 
En ny kurs startade med motivation fanns inte riktigt efter allt med farfar
 
Var på farfars begravning som var jättefin, skönt att få säga hejdå.
 
Fyllde 25 och fick massa fina presenter 
 
Hade kalas och bjöd på favoriten, ananaspaj.
 
Bästa pluggsnackset. HIttar dock inte chipsen längre =/
 
Köpte mina nya fina Nike för presentpengarna
 
Började strukturera upp vardagen igen.
 
 
 
MARS
 
Hade fest för att fira att jag fyllt 25!
 
Fick mina älskade muminskålar i present ♥
Sliter upp paket! 
 
Fick mina Johnny Bulls ♥
Äntligen drog Teknik & Naturvetenskaps kursen igång. Och peppen kom tillbaka!
 
Årets första grillning! Så gott, älskar grillat!!
 
Besökte Nimis tillsammans med mitt hjärta 
 
Så fint!!
 
Skapade ett beroende för celsius, haha! Så gott!
 
Våren smög sig på, och gjorde humöret helt jäkla underbart!
 
 
APRIL
 
 
Kom igång med träningen rätt bra igen.
 
Upptäckte faceswap och kvällen var räddad!
 
Blev bjuden på våfflor hos Sandra & Linus
 
Fick även träffa deras fina jourhund Sky. Fina fina vovven ♥♥
 
Träffade Sofia och lilla Belle 
 
Praktiken drog igång! PEPP!!
 
Underbart väder, vår i luften och jag måde så himla bra av att "jobba" heltid på praktiken.
 
 
Tjejkväll hos bästa Malin. Spelade Buzz, och jag belv helt förälskad i spelet!
 
Massa gott snacks
 
Massa härliga powerwalks i soooolen!
 
 
Fick äntligen träffat min bästis igen som vr hemma från Uppsala
 
Det blev valborg. Och det firades hemma hos Josse med massa vänner 
 
 
MAJ
 
Sommaren började äntligen smyga sig på efter en lång vinter.
 
Blev bjuden på resa i Septemer för att fira mammas 50-årsdag
 
Balkongen invigdes för sommaren med en gofrukost
 
Tog en fotorunda med Rasmus, för att fixa bild till min header. Måste fixa en ny snart
 
Hade tjejkväll och lagade mat tillsammans.
 
Var på friluftsdag med skolan och utforskade Skrylle skogen
Hade en supermysig Lördag med Rasmus då vi åkte till Ale stenar
 
Och till Kiviks musteri
 
Blev helt besatt av kyckling & pastasallad. Åkte på friluftsdag till Torupskogen, och blev typ uppäten av myggor!
 
Blev bjuden på grillnign hemmas hos mamma.
 
Massa powerwalks!
 
Sista spurten i skolan, och sen väntade en låååångt sommarlov!
 
 
JUNI
 
 
Grillning och släktträff ute hos kusinerna
 
Var på examensfest hos Josse! Hon tog examen som F-3 lärare :D
 
Hängde i mammas trädgård och läste massa böcker
 
Firade 9 år tillsammans med Rasmus ♥
 
Var på studentskiva hos min kusin :D
 
Åkte uppåt landet för att fira Emils 3 års dag 
 
Firade en varm & kvav midsommar hemma hos Josse. 
 
Jag & Rasmus blev bjudna på grillat hos Linus föräldrar och jag & Sanda målade målarböcker hela kvällen.
 
Sommarjobbet drog igång..
 
 
JULI
 
Årlig tradition. Såg sommarrevyn med Pau.
 
Fick delegering på sommarjobbet. Och fick ge mediciner..lite läskigt
 
Hägde med Teresia, Malin & Lotta uppe i Östervångsparken en kväll.'
 
Kickade as på sommarjobbet. Kämpa kämpa!!
 
 
Drog ut en kväll med Rasmus och tränade konditin & styrka
 
Myslunch på stan med mitt hjärta 
 
Hade grillkväll hemma hos Pau. SÅ HIMLA MYSIGT!!
 
 
AUGUSTI
 
Hade en mysmorgon och började planera inför det kommande skolåret. Så peppad!
 
 
Började drömma efter gula & bruna löv, regn och höstmys
 
Var på bio & käkade på Jensen´s med Pau. Vi kollade på pride festivalen också.
 
Firade farmors födelsedag ♥
 
Firade Lottas 25-års dag med en riktigt rolig fest!
( Är för övrigt galet chockad över denna bilden! Kolla på mitt ansikte! INTE OKEJ att det gick så långt! :O )
 
 
SEPTEMBER
 
 
September började med den härligaste utomlandsresan någonsin!! En vecka på Mallorca
 
Firade mammas 50-års dag här nere
 
Långa härliga dagar på stranden
 
Och massa goda drinkar 
Bara lata dagar, och tänkte inte en sekund på skolan eller något annat
 
Skolan drog i gång igen, och rutiner började så sakta falla på plats.
 
Tog tag i min kost väldigt ordentliget nu, och började äta bra, normalt och hälsosamt
 
Trånade efter höstmyset
 
Firade att Rasmus fyllde 26 år, med vars en god planka.
 
Hade även kalas för honom och bjöd även här på ananaspaj. Godaste!!
 
Tog en tur upp till Götet för att åka lite karuseller på Liseberg. Rekommenderar verkligen att åka upp där precis efter sommaren. Typ inga köer och precis lagom varmt att gå där uppe. STORT plus för noll getingar runt alla godisstånd.
 
 
OKTOBER
 
Gjorde det bästa valet någonsin och klippte av mitt långa, slitna och tråkiga hår. Ångrar mig inte för en sekund!
 
Var på fest för Angelika, Chrille & Oskar.
 
Rikigt trevlig kväll!
 
Självförtroendet vad på topp under denna månaden, och jag kände mig så jävla snygg!
 
Såg Rock of 80.s inne på Malmö stadion med Rasmus
 
Praktiken drog igång. Ny förskola, pedagoger & barn. Men jag trovdes som fisken i vattnet. Världens bästa förskola ♥♥
 
 
Fick för första gången vara med på möten, föräldramöten och utvecklingssamtal.
 
 
Många myskvällar i soffan denna månaden. Hade tid att slappna av litegrann i och med praktiken, och inget plugg.
 
 
NOVEMBER
 
 
Den första snön föll över Trelleborg 
 
Ännu en kurs drog igång i skolan, och kosten gick så jäkla bra!
 
Tog en gofika på Annas bageri i Höllviken. Rekommenera verkligen detta stället.
 
Fick hem Therese Lindgrens bok. Så bra!!
 
 
Fick lite julfeeling och längtade massor efter julgran,julbak och julafton.
 
 
Började se förändringar på min kropp. 
 
Myslördag med hjärtat 
 
Hade 1.a advents frukost hemma hos oss med Linus & Sandra.
 
 
DECEMBER
 
 
 
Äntligen kom December och julmyset infann sig. Detta är mitt & Rasmus försök till ett snyggs julkort..hahah!
 
Frukost på Systrar & Bönor med Rasmus, pappa & pappas flickvän.
 
Årets julgran. Eller fulgran som jag tillslut kallade den, haha! :D
 
Hade middag och julmys med Rasmus familj hemma hos oss. Så himla mysigt!
 
Fick en dum förkylning
 
Kämpade på de sista veckorna i skolan.
 
Fick en förtidig julklapp av Rasmus. En Foreo ansiktsrengöringsapparat. SÅ BRA!
 
Hade pepparkaksbak med Lott & Malin
 
Mysfrukost framför julgranen. Bästa som finns under julen.
 
Träffade min fina Sofia för en låång fika.
 
Jag gck på jullov & Rasmus gick på semester. Det firade vi med gofrukost på Systrar & bönor.
 
Firade jul och spelade bingolotto hos mamma den 23.e December
 
Julafton firades hemma hos pappa med Maja & Farmor. Senare på kvällen åkte jag til Rasmus oh vi avslutade kvällen hemma hos pappas flickvän. Vi var i säng 03.00 på natten ;)
 
Och vi avslutade året med den bästa nyårsaftonen någonsin hemma hos oss med våra bästa kompisar.
 
 
 
2017 har redan börjat, och det har tyvärr hänt lite tråkigheter redan. Dock har detta fått mig att börja tänka, omprioritera och sätta mig själv och mitt välmående i första hand. Detta året ska jag verkligen göra vad jag känner att JAG vill göra och mår bra av. Men även njuta till 100 %, för man vet aldrig när livet kan ta slut.
 
 
Puss & kram 
 
 



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0