Socker är min drog

Halloj.
Detta har varit en hemsk dag!
Kan till att börja med säga att jag inte ätit något godis/läsk/kakor på 2 veckor i dag.
Och det känns väldigt bra, men också väldigt jobbigt!
Som i dag, jag har haft världens tentaångest inför morgondagens hemtenta. I vanliga fall hade jag åkt till ja, City gross, och handlar något godis. Skulle gissa på djungelvrål, eller lösgodis.
 
Men efter som att jag gett mig fan på att jag ska ta tag i mitt beroende så slutade allt med en mindre gråtattack, då jag fick intala mig själv att det inte kommer hjälpa ändå. Tentan kommer inte skriva sig själv och bli godkänd fast jag äter godiset.
Livet sög där och då!
Dock så kändes det lite bättre efteråt, och när jag käkat ett päron. 
 
Stack även ut och sprang en runda i kväll också, kände att jag verkligen behövde det.
 
Och nu sitter jag i soffan och är mätt och belåten efter kvällens middag. Och jag har inte ägnat en tanke på godis på hela kvällen.
 
Jag ska fixa detta, dock så känns allt lite jobbigt emellan åt. Vet dock att jag till helgen får äta en semla, och den ser jag framemot.
 
Och det är inte det att jag inte får äta godis, för det får jag absolut göra. Det är bara det att jag inte får för jag inte vill. För att jag vet hur jag är, och jag kan lätt trycka ett 200g choklad, en zoo-apor påse och en djungelvrålpåse på samma dag, tjena överkonsumtion av socker. Och när det är slut åker jag och köper mer nästa dag.
Det är ett problem, och jag vet att jag är beroende av socker! Sen behöver man inte vara överviktig för att vara beroende av socker heller. 
 
 
Haha oj vad långt inlägg det blev, behövde nog få ut lite tankar. Nu skajag  iallafall gå och lägga mig.
Wish me good luck i morgon.
Puss
 
Att försöka ändra ett invant mönster hjälper en sjukt mycket med att få bot på sitt beroende.
 


 


Postat av: linda

Nä gud, jag e med beroende av socker har försökt sluta flera gånger, men ens humör går ner i botten och sen tyckerr jag personligen man blir yr utan, Men ska göra ett försöka igen haha. Även om jag e smal så e sockerbehov ett problem för alla människor. Men men man kan ju unna sig ibland. Jag tränar med :) jag tycker dcok du gått ner mkt i vikt och har fin kropp, men det hade du innan med :) kram

2015-01-18 @ 01:28:19

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0