Godisknarkare

Hej! Jag heter Kajsa, och jag är sockerberoende!
 
 
Det är sjuukt hur beroende man kan va av något! Och i mitt fall är det godis.
Jag tänker alltid på godis, hur det smakar, när jag kan köpa det nästa gång. Eller när jag kan få frossa i mig det ensam. Och där är mitt problem!
 
Efter det som hände på nyårsafton, så är det slut med godis för min del!
Jag måste verkligen få bort beroendet som min kropp har till godis och socker. För jag mår inte bra av detta, eller att smussla med det! 
 
Så nu väljer jag att vara sjukt öppen med detta så att folk i närheten kan hjälpa mig, och kanske själva få en tankeställare, för det har jag verkligen fått. Men jag tänker inte skämmas, utan jag tänker ta tag i det. 
För den ångesten som kommer med ett beroende... Att frossa, smussla undan godispapper innan Rasmus får se dom, att fråga om vi behöver något så jag kan få köra och handla, med tanken i bakhuvudet "Ha! Jag ska köpa godis, tjoho!".
Den får mig fan att må illa när jag tänker på hur jag betett mig, mot mig själv och andra.
 
Och visst, ni får gärna dömma mig, och tycka att detta inte är ett problem. Men det är det, för mig. Det är ett sjukt jävla stort problem, som jag pga en dum fylla äntligen tänker ta tag i, en dag i taget.
 
 
Så ja, det va väl mest det jag ville skriva. 
Jag och rasmus har pratar jättemycket om detta de senaste dagarna, och han ska verkligen hjälpa och stötta mig igenom detta helvete! För just nu har jag sjuka humörsvängningar och är lika trött som törnrosa! Znark!!
 
trött!!


 



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0