Choklad tryfflar

Jag tänkte visa er hur jag gör dessa superenkla tryfflar. Jag testade med ballerina kex denna gången, annars brukar jag ha oreos i. Det blir SÅ GOTT!!
 
(null)
Du behöver till en sats.
200g färskost. 
200g mörk blockchoklad 
1,5 paket ballerina kex 
Strössel till dekoration
 
(null)
Häll ballerinan i en fryspåse och använd ex. En kavel för att krossa dom. Man kan behöva blanda runt lite med en sked eller händerna, för att chokladen ska släppa.
 
(null)
Häll kexen i en skål och lägg i färskosten. Blanda ordentligt. Tycker det är lättare att blanda för hand
(null)
Så ska den se ut när den är klar
 
(null)
Ställ i kylen i minst 1 timme. 
 
(null)
Smält chokladen i ett vattenbad. Rulla små bollar av tryffelsmeten. Jag brukar använda mig av två gafflar för att doppa bollarna. Chokladen rinner enkelt av. 
Lägg på ett fat med bakplåtspapper.
 
(null)
Dekorera innan dom stelnar med strössel eller pudra lite kakao över.
Ställ i kylen i 2-3 timmar så dom stelnar.
 
Ät och njuuuuut!!
 



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0