Mat i massor

Jag tänkte visa lite av vad vi ätit till middag och Lunch de senaste dagarna. Jag är lite stolt över mig själv då vi nu i Ja Jari hållt på med vår veckomatsedel i ett år samt handlat online på Willys. Tjoho vad bra det känns! 

(null)
Vi var så sugen på räkmacka en Lördag. Så vi slängde ihop en riktigt snabbt. Hur gott och lyxigt? 
(null)

Detta älskar vi i vår familj! Fläskpannkaka med lingonsylt 

(null)
Fisk med örttäcke är också en favorit, potatismos till detta (så är Lowe lycklig)

(null)
Libapizza, så himla gott! Har ni inte provat så gör det!
Man kan köpa orientaliskt bröd på bla Willys. 

(null)
Ännu en Lördags lunch. Räksallad med blandade grönsaker och ägg.
(null)
Detta goda åt vi en Fredag. Det är en fläskfilégryta med svamp och tagliatelle till.
(null)
Tips på snabblunch!
Stek en kycklingfilé och krydda med kycklingtaco krydda. I ett libabröd med lite grönsaker, creme fraîche & salsa.
SÅ GOTT!
(null)
Klassisk korvstroganoff, så så gott!
(null)
Även fiskgratäng har vi haft.
(null)
Och en kycklinggryta med pastasnäckor 
(null)
Hedvigssoppa hade vi en dag i veckan. Perfekt väder ute, regn, för att äta den.
(null)
Denna laxgryta är så vansinnigt god, så jag skulle kunna äta den flera dagar i veckan.
(null)
Sen har vi även ätit en fisksoppa med saffran i, denna kan jag också äta flera dagar i veckan.


Hoppas ni fick lite inspiration.
Hittar jag recepten så länkar jag dom under bilderna!




Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0