Sovorm

Sydde min första sovorm igår. Fick en symaskin efter förlossningen, för att ha något att göra då jag gick hemma. Förlossningen var för snart 8 månader sedan, och nu tog jag fram maskinen..hahaha!

Men detta var iallafall resultatet av mitt första lilla syprojekt pga att vi ska flytta över Lowe i hans spjälsäng, då han vuxit ur bedside cribet med råge nu. 
 
Jag använde mig av dessa instruktioner när jag sydde den. Men jag valde att bara använda 7 bitar och klippa dom i 40x32 cm. 
 
 
Jag valde att binda ihopa ena änden med en bit av tyget. För jag var lite lat och inte orkade sy igen för hand. 
 
Älskade detta tyget och valde de andra två efter detta. Gillade färgerna och temat så mycket.
Till nästa jag ska jag dock försöka hitta tyg i samma kvalite. Då det vita var mycket stretchigare än de andra två, vilket gjorde det fruktansvärt svårt att sy i.
 
Ormen mäter ca 2 meter och täcker såhär mycket av Lowes säng. Man kan göra den längre om man vill. Till stoppning använde jag vaddet i ikeas innerkudde INNER . Bara att klippa upp och stoppa i.
Till min orm gick det åt ca 2,5 kudde och då packade jag vaddet rätt ordentligt. 



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0