Hej från livet i bubblan hälsar en prokrastinerande mamma

Hej från livet i bubblan!
Jag prokrastinerar som tusan förtillfället. Planen var att jag skulle börja städa nu när Lowe somnade, men istället hamnade jag här framför datorn..oh well, jag drar mig nog snart här ifrån. Vi ska ha en mäklare över senare i veckan som ska värdera huset, så jag måste städa och ställa iordning tills dess.
Vi är ju igång med renoveringen av vår hall nu också, så vi lever i ett renoveringskaos igen. Men efter renoveringen av kök och vardagsrum 2018, så klarar man av alla sorters renoveringar, haha!!
 
Jag tänkte att vi skulle kika på mina senaste bilder från mobilen.
 
 
Denna sötisen fick sina första skor härromdagen. Han var rätt skeptisk och undrade nog varför han skulle ha dom roliga sakerna på fötterna?!
 
 
Så här tuffa var vi en Fredag eftermiddag inna vi var på väg upp till lekplatsen för att gunga.
Älskar jackan som Lowe har, fyndade den på ett loppis. Tyvärr växer ju lilleplutt i en väldig fart, så snart är den för litenför honom..buhuuu..
 
Är det detta som kallas lyx i mammalivet? När bebisen kan roa sig själv något så när, så mamma kan dricka kaffe i hyfsat lugn och ro? Haha!
 
Den 30/3 blev denna påg hela 7 månader, helt galet att jag varit mamma i 7 månader!
Klapp på axeln till mig ♥
 
Det nya nu är att samla alla Lowes leksaker i en låda, så han själv får plocka ut dom. Himla rolig sysselsättning. Böckerna är väldigt poppis.
 
I förra veckan gick jag in om blomsterhandeln för att handla påskris. Bestämde mig för att handla hem lite såjord också. 8 liter jord är kanske inte så himla tungt, men när det ligger i en vagn med en redan tung unge..då blir det lite gött motstånd, haha!
 
Att gunga är en himla rolig sak tycker Lowe. Han skrattar så gott och jag tror det kittlar lite i hans mage. Tur att hans pappa beställt hem en egen gunga till honom, som vi ska ha i trädgården. Vi kan gunga varje dag snart.
 
Och renoveringen av hallen är som sagt påbörjad. I skrivade stund är det fönstret borttaget och hela den väggen är riven. Snart kommer det in en sjukt fin altandörr, men dubbeldörrar (!!), jag LÄNGTAR!
 
Kaos och fuskbygge så det bara skriker om det!
 
 I orginalritningen på vårt hus så finns det inte någon hall där vi har vår hall. Utan det ser egentligen ut så här. En stengång och trappa in till huset. Väldigt glad över att vi fick tag på ett hus med utbyggd hall måste jag säga :P 
 
Och såhär blev då påskriset. Jag brukar inte pynta så mycket till påsken, även om det är en väldigt färgglad högtid. Men ett fint påskris måste jag bara ha. Köpte några påskägg och två påskharar också. Det blev väldigt fint tycket jag. :)
 
 
 



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0