Bildbomb: Midsommarafton

På midsommarafton var vi här hemma med ett gäng kompisar. Jag & Rasmus hade fixat ett partytält som vi satte upp på altanen och dekorerade fint med ljusslingor, supermysigt!
 
Folket anlände vid 3-tiden och efter lite chill i solen så fixade vi dagens förrätt. Jag gillar inte sill så för mig blev det en god räkmacka i stället. Sen hade vi fixat lekar som vi tävlade i innan det var dags för kvällens middag som blev grillat. Efter god mat så tog vi oss ut i parken utanför oss för att ta lite fina bilder i kvällssolen och sedan spela kubb. Sen blev det ju så klart jordgubbar i stora lass! Kvällen avslutades med att några tog ett midsommardopp i vår jacuzzi medan vi andra satt under tältet och snackade till närmre 2-tiden. 
 
 Jag fixar med dukningen.
 
Josse fixar gräslök till förrätten. 
 
Vi hade fixat lite aktiviteter som man kunde göra när folket anlände. Bland annat dart. 
Fredrik testar Rasmus och Jontes nya ölspel, som för övrigt är sjukt svårt! Du ska hissa upp plattan med ölglaset till munnen och tilta det så du kan dricka upp innehållet. Lättare sagt än gjort!
Josse och Maria fixar inför förrätten.
Hur gott såg inte detta ut?
 
Och min goda räkmacka slank ner väldigt fort kan jag säga. Längesedan jag åt det.
 
Sen satte lekarna igång och Rasmus var lekledare. Här skulle man springa med en sked i munnen och balansera ett ägg. För att göra det svårare skulle man över en målarbock också. 
 
Åskådarläktaren.
 
Man skulle banka ner spik i en planka. Så jäkla svårt, jag sög på det!
 
Linus är tävlingsinriktad..hehe.
 
Sen blev det fantastiska foton i kvällssolen.
 
Jag & min bästa människa. ♥
Hela gänget ♥
Fyra fina flickor ♥
 
Fem galna pojkar!
 
Sen blev det dags att tända grillen. Rasmus och Jonte var kvällens grillmästare.
 
Josse fixade ihop en riktig gosallad. 
 
 
Sen blev det ringkastning. 
 
Och sen var det äntligen dags för ölleken. Som vi skrattade!
 
Kvällens 5-kamps vinnare! 
 
 
 



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0