Sommarlistan 2019

Vad gjorde du förra sommaren?
Förra sommaren hade jag & Rasmus fullt upp med att renovera stora delar av vårt hus. Både sovrum, vardagsrum, kök & hall fick sig ett ansiktslyft. Vi var mest hemma och höll på i huset så det blev inga längre turer mer än en heldag på Liseberg och dop för Alfred bland annat. 

 
 
 
 

Hur mådde du?
Jag mådde väldigt bra! Hade avslutat min första termin som förskollärare. Hade ett fint hus att bo i och ja, livet lekte.

 

Reste du någonstans?
Nej, den längsta resan blev upp till Göteborg. 

 

Planer för denna sommaren?
Planen för denna sommaren är att fixa här hemma innan lilleman bestämmer sig för att komma till oss. Jag är ju ledig hela sommaren nu så jag passar på att ställa i ordning i hans rum, sova, baka & laga mat samt fixa med allt annat här hemma. Annars har vi lite småsaker inplanerade med vänner, lite middagar och sånt. :) 

 

Bästa sommarstället?
Helt klart Smygehamn. Älskar att gå nere i hamnen. Annars är det i vår trädgård i en solstol med en bra ljudbok i öronen. Har precis lyssnat klart på Martina Haags "Underbar & älskad av alla", och har precis börjat lyssna på denna nu. 

 

Här badar du helst?
I vår bubbelpool. Har lyxen att både kunna använda den som en vanlig kall pool och även som en varm. Älskar att guppa runt på min badring i den just nu, så klart med en ljudbok igång också ;) 

 

Bästa sommarmaten?
Grillat alla dagar i veckan. Vi grillar förtillfället mycket innanlår av kyckling. Så vansinnigt gott är det. Och så klart ska det vara nypotatis och bea till. Även några liter jordgubbar och kaffegrädde har slunkit ner i magen denna sommaren. 

 
 
Hur länge ska du vara ledig?
Nu har ju jag gått på grav.ledighet vilken varar fram till början av Augusti, och sen kommer jag ha semester hela Augusti för att sen vara mammaledig ett tag, har inte bestämt riktigt hur länge än ;) Men iallafall ett år. 

 

Vad ser du mest fram emot?
Ehm...att vår bebis ska komma?! Kan typ skita i hela sommaren bara för att få ha honom här nu. ♥

 

Vad kommer du köpa i sommar?
Mina pengar har hittills gått till bebiskläder och jordgubbar. Även lite saker till hemmet har jag införskaffat. 

 

Favorit i sommargarderoben?
I vanliga fall så är det shorts, som jag verkligen älskar! Men denna sommaren har det blivit mycket klänningar. Dessa två är mina favoriter förtillfället. Den blå kommer från Bonprix och den gula från Lindex.

 
 

Bästa sommardoften?
Doften av jordgubbar, solkräm och grillat. 

 

Vad längtar du efter just nu?
Att Rasmus ska gå på semester nästnästa vecka så vi kan hitta på massa kul saker bara han och jag. Längtar SÅ mycket !♥ 

 

Hur kommer du att minnas sommaren 2019?
Sommaren av väntan och längtan skulle jag tro. Även sommaren som typ aldrig ville ta slut..haha! :D ♥




Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0