Livet mitt i högsommarvärmen

Hejsan hoppsan!
Jahap, jag har fått in en sån där ny rutin igen.. Rutinen är att vakna typ klockan 6 på morgonen varje dag, gå upp och äta frukost vid 7 och sen gå och lägga mig igen och sova till typ 10-11 på dagen, för att sen vid 3-tiden gå och lägga mig och sova till Rasmus kommer hem från jobb. Joho då, så är livet förtillfället. Men det gör inte mig så mycket, jag tänker mer att jag passar på att sova och njuta av lugnet så länge jag kan. Och om det innefattar att min dag typ börjar kl 12, så är det helt okej för mig. ;)
 
Annars då? Kom på att jag knappt skrivit något om mitt mående den senaste tiden. Så hur mår jag som höggravid i denna sommarvärme? Ja man ska ju inte klaga, men det är stundtals varmt, tungt, svettigt och tröttsamt i den mening att jag typ sover majoriteten av min dag. Min kropp har aldrig varit så här tung, och jag känner att det börjar ta lite på mitt psyke att vara fast i min kropp och inte kunna göra så mycket utan att få ont (jag längtar efter en redig powerwalk och ett svettigt styrkepass!!).. Men fy så jag älskar att ligga och känna på lillpluttens sparkar och ommöblering av magen!!! Det är så himla mysigt och jag älskar när man buffar på honom och han buffar tillbaka, och att vi har våra egna små konversationer. En fantastisk känsla med andra ord. Att där är en liten bebis inne i magen är för mig helt sjukt! Så det positiva väger upp det negativa kan man säga. Att jag sen har världens bästa och mest stöttande sambo i mitt liv gör allt lite enklare också. 

Mysigt är också att man liksom får ha honom lite för sig själv, om ni förstår hur jag menar? Visst andra kan ju lägga handen på magen och känna honom buffa, men jag känner honom hela tiden. Han är med mig hela tiden, varje dag. ♥ Något man får bejaka då han om max 5 veckor är hos oss, och jag måste dela honom med hela världen ;).
 
Så det var lite om mitt mående och graviditeten. Livet i övrigt då? Ja idag är jag lite extra lycklig för Rasmus går på semester vid lunchtid och då ska vi ut och käka något gott. Sen i kväll kommer några kompisar hit för att äta tacos. Och i morgon ska vi åka båt i Malmö kanal för att sen avsluta dagen hemma hos Josse med köpemat. En bra helg med andra ord. 
 
Nu ska jag återgår till mitt youtubetittande och kanske försöka sova någon timme till, då ja somnade kring 3-tiden i natt. Hehehe..
 
 
Puss ♥
 
Rasmus var sugen på att testa grillad pizza på vår grill. Kan verkligen rekommendera detta! Gjorde vanlig pizzadag och lassade på det vi ville ha och sen använde vi vår pizzasten på grillen för att få den krispig. SÅ gott!!
 
Gjorde en jämförelse på min mage. Den vänstra bilden är jag i typ veckan 14 och den högra är jag i vecka 36 (tagen denna veckan). Och jag tyckte att jag hade SÅN gravidmage i veckan 14, haha!! 
Älskar den, även om den är tung som attans nu. 
Flisan kom förbi en dag för att lämna två presenter och fixa ihopa tavlan jag fick av henne på babyshowern. Den blå boken är en 5-års dagbok. 
Såhär såg jag & Rasmus ut härom helgen när vi skulle hem till Fredrik på middag. 
 
Min lilla gosiga familj. ♥ Längtar tills lilleplutt är utanför magen. Då ska vi gosa.. och byta bajsblöjor..och torka kräk, hahaha!! 
 
Jag & Rasmus har de senaste 2 veckorna börjat köra med matkasse från Citygross. Vi valde premiumkassen med fyra olika maträtter i veckan. Än sålänge tycker jag att ca 6 rätter av 8 varit goda. Sen är jag lite tramsig när det gäller att testa nytt. Håller mig gärna till den mat jag känner till ;) 
Kan säga att jag var måttligt nöjd när det i början av denna veckan bjöds på korvstroganoff..my favorite food!! 
Här har ni iallafall en fiskgratäng med torsk, ägg, broccoli och potatis till. Nom nom!



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0