En fullspäckad helg

Hej vänner! 
Då var det Måndag igen och jag går in på min fjärde vecka som grav.ledig. Det är ju galet vad tiden går fort, även om jag gärna velat att den gick fortare..men sån är jag. En sjukt dålig egenskap jag har är att inte stanna upp och njuta av nuet, skärpning på det!
 
Helgen i sig har varit bra om än som en berg och dalbana, men det är väl det som kallas livet. Men iallafall så började den med att jag körde ut till jobb för att hämta lite sommarpresenter. Och jag möts av kollegornas jubel när jag stiger in genom dörren och barnens lyckliga miner när dom såg mig. Hur glad blir man inte då?? Jag stannade en stund för att snacka och ta lite fika som det bjöds på. 
 
Senare var det dags att se Stiftelsen & Takida i Malmö. Hjälp så bra dom var! Jag älskar ju stiftelsens musik, så jag sjöng med i typ alla låtar. Dock så var det en ovanlig konsert för både mig och Rasmus, då vi är vana att stå längst fram och hoppa och sjunga med..men ser du, det gör jag icke som höggravid, hahaha! :D Vi slog oss ner i gräset på en kulle istället, mys!
 
Under Lördagen skulle Rasmus på firmafest så jag underhöll mig själv med god mat, chips & jordgubbar, samt lite filmer på tv.n. Tog även ett varmt och gött bad i vår bubbelpool också, guldkant på livet ;)
 
Och i går, Söndag, åkte vi hem till mamma en runda för att hämta lite gamla leksaker. Rasmus blev eld och lågor när vi plockade fram min gamla briojärnväg. Där är många bitar kan jag säga! Fick även med mig ett par av mina gamla barnskor. Längtar tills lilla L kan ha dom på sig.
 
Så det var helgen det. Nu är en ny vecka igång och jag ska väl starta upp den med lite frukost och kaffe tänker jag. En liten skrutt i magen kör runder för fullt, så han rattar ju nog inte mitt förslag ;)
 
Idag är det bara 39 dagar tills han är beräknad, men med min tur så går jag nog över 2 veckor, HAHAH! Längtar som en tok efter honom gör jag iallafall. 
 
Puss ❤️
 
(null)
Min stora last just nu är verkligen jordgubbar med kaffegrädde. Jag äter minst 1 liter jordgubbar i veckan. Men jag tänker att man får passa på innan dom slutar säljas, och jag behöver järnet i dom. Win win!
 
(null)
I Onsdags var vi bjudna hem till Jonathan & Emma för att grilla och sen se på fotbollen. En riktigt trevlig kväll som slutade en aning sent, haha! Så blir det när sällskapet är trevligt. 
 
(null)
Och i Fredags var det dags för konsert. Så himla bra. Och på tal om bra saker, så är Rasmus så inkluderad i det ordet! Fan vad jag är glad att jag har honom, och speciellt nu under denna sista tid av graviditeten. Han är så stöttande och peppande när man är ett jäkla hormonmonster och typ bara gråter för allt. Haha! Så tramsig! Men han är bäst iallafall. 
 
(null)
En annan som är bäst är denna lilla kissen som förtillfället ska ha stenkoll på mig. Hon är så söt!! Jag får inte ens gå på toa ifred utan att hon ska stå utanför dörren eller följa med in och vänta på mig. 
 
(null)
Och en styck bebisbula nu i vecka 35. Det är inte klokt så fort tiden gått. 
 
(null)
Sen har vi då dessa små bedårande skorna. Kavat skor från 90-talet..ohhh, retro ;) Dock tar det nog nästan ett år tills dom passar några små fötter, haha!



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0