Julen 2019


Hej alla fina ❤️ 
Jag hoppas att er julafton blev så bra som ni hoppades på och att ni hade en fin dag och kväll med nära och kära.
Min jul firades på tre ställen och den såg ut så här.

Den 23.e var vi hembjudna till pappa & Randi, där hennes barn och respektive också var. Vi åt julbord, där det till min lycka serverades potatisgratäng istället för kokt potatis!! Vi åt länge och jag var proppmätt efteråt. Sen spelade jag och rasmus Bingolotto, streamat på min telefon, haha! Jag vann 100:-. Vi hade även musikquiz och frågesport. Lite senare tittade även självaste jultomten förbi med julklappar. Kvällen slutade kring 23-tiden och jag & Rasmus promenerade hem med Lowe i vagnen. 
(null)

(null)
När vardagsrummet är på ovanvåningen men gästerna på nedanvåningen, då löser man det så här. Allt för att kunna umgås.

(null)

(null)
Klart att man blev bundis med tomten ;)
(null)

(null)
En trött Lowebus som var så duktig hela kvällen. Sov en stund i vagnen och vara bara allmänt mysig. Kan ju tillägga att innan vi skulle gå hem så bytande vi om till pyjamas på honom. Och då fick Rasmus honom till att skratta flera gånger på raken. Mitt hjärta smälte. Samma sak hände hos mamma på julafton också. ❤️


Vi vaknade upp på julaftonsmorgon efter en rätt strulig natt, då Lowe vaknat massor med gånger. Något trötta tog vi oss upp med vetskapen om att vi hade en riktig lyxfrukost att se fram emot. Nämligen räkmackor ;) Det är min och Rasmus lilla tradition sen vi bodde i vår lägenhet, att man äter räkmacka på julaftonsmorgon. 

(null)

(null)

Vi hade en mysig förmiddag hemma och gjorde oss i ordning i lugn och ro, medan Lowe sov så gott i sin vagn. Vid 14-tiden begav vi oss bort till Rasmus föräldrar där det första julfirandet skulle vara. Vi tittade på Kalle, åt mat och delade ut julklappar.
(null)
 Lowe med Farmor & farfar ❤️

Vid 18-tiden tackade vi för oss och begav oss sen hem till mamma och Urpo. Här var även min syster Maja, hennes sambo Andreas och Urpos dotter Emelie. Vi åt ännu en gång julmat innan det var dags för julklappsspelet. Jag fick ett paket med en vattenflaska. Sen hade vi musikquiz och jag fullkomligt talat briljerade och vann med 24 poäng mot de andra som fick 6 & 4 poäng, haha!

(null)

(null)
Julklappsspelet. På blodigt allvar!
(null)
Lowe tyckte att presentsnörena var roligast
(null)

Vi öppnande julklappar och avslutade sen kvällen med att spela spelet "När då då". Kvällen slutade vi 12-tiden och jag och Rasmus promenerade hemåt i julnatten med Lowe sovandes så gott i vagnen.


Igår spenderades hela dagen i soffan och vi alla tre var så julbakis. Nästa år har vi en stor förhoppning att fira julen hemma hos oss.  Jag längtar redan ❤️

(null)     
Och denna bilden sammanfatta juldagen vääldigt bra. 












Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0