Dagar i December

Hej mina vänner och alla andra jag inte känner.
 
Det är mitten av December, i morgon är det Lucia och för en gångskull så hoppas jag nästan på att Lowe väcker mig tidigt så vi kan gå upp och se på Lucia på tv.n. Hur mysigt?
På tv.n går just nu även Musikhjälpen och jag måste säga att får jag en unge till någon gång så hoppas jag att det är kring December, så jag får vara hemma och titta non stop på musikhjälpen. Bästa veckan i hela December! 
 
Anyway, i helgen hade vi dop för Lowe. Och det var nog en av det mest stressfulla sakerna jag utsatt mig för ever, haha! Men hjälp så bra allt blev till slut. Väldigt tacksam över alla som kom, presenterna vi fick till Lowe och över all hjälp vi fick med dukning och liknande. Massa kärlek! Jag tänkte göra ett separat inlägg om just dopet sen, då jag måste redigera lite bilder från den dagen först.
 
Men jag tänkte att vi så länge kan kika på vad som hänt i mitt liv sen jag skrev senast.
 
Rasmus hade köpt hem saker från wish så att vi kunde göra avtryck av Lowes händer och fötter. Dessa var faktiskt jättesmarta, då varken händer eller fötter kommer i kontakt med färgen. Dock var det skitsvårt och jag är jäkligt stolt över att jag lyckades få till handavtrycken, Lowe är ju inte så hjälpsam liksom ;)
 
Lilla gladskiten som ger en tusen leenden som man smälter av varje dag. 
Älskar dig så galet mycket!!
 
Pappa kom över en kväll och lyckades spontant fota dessa två fina bilder på mig och min skatt. 
 
 
Vädret har verkligen varit varierat dessa dagar. Ena dagen är det storm och andra frost, sen ibland men väldigt sällan så kikar solen fram. Såhär fint var det härromdagen då jag skulle natta Lowe. För övrigt så sover han så himla bra utomhus.
 
Den trötta morsan drog på sig lite snygga kläder (som inte är joggingbyxor och tjocktröja ;) ), sminkade sig (!!) och drog på aw med jobb. Himla trevlig att träffa alla igen, men konstigt att vara iväg utan Lowe. Fast han hade en gottig kväll hemma med sin pappa <3
 
Detta facet brukar inte se så här piggt och fräsht ut.
Jag har aldrig gått så mycket utan smink som jag gör nu. 
 
Dagen innan dopet åkte vi en massa rundor för att bl.a hämta tårtorna. Vi hade beställt tårtor till en miljon människor kändes det som. 
  
Söndagen kom och det var dags för Lowes dop. Han var så himla duktig i kyrkan och kollade mest upp i taket, haha. Sen sov han sig igenom nästan hela dopfikan ;)
 
Dagarna spenderas mest såhär för tillfället. Vi tränar och träna varje dag med att ligga på mage och snart lär han även rulla från rygg till mage. Jag älskar att se hans framsteg!
 
Årets julgran fick vi även upp i helgen. ( Det tog närmre två timmar då Lowe vaknade stup i kvarten så vi fick springa in och kolla till honom ;) )
Vi har sen något år tillbaka åkt ut till Simremarken och huggit vår egen gran. Jag älskar detta konceptet!
 
 
 
Jag fick en lucka härromdagen då Lowe sov. Då passade jag på att baka pepparkakor som vi skulle hänga i granen. Han även baka ett gäng chokladkolor. Mums!
 
Detta är min favorit outfit på lillgrabben just nu. Jag har även en grej för hängselbyxor, as some of you know. Bebiskläder är ju så roligt!
 
 



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0