Shopping & soppa

Hej mina hjärtan och Hej FriYAY!! 
Jag älskar Fredag och speciellt när man vet om att det både blir tacos och hyrfilm i kväll, och så klart lite godis också. Då är man riktigt lycklig.
 
Idag kom äntligen CSN & lönen också, så det blev en lite tur ner till stan för att shoppa några nödvändigheter till Le garderob. Så jag fick med mig Tre tröjor, ett par jeans & ett träningslinne, med andra ord var det en lyckad shopping.
 
Väl hemma igen gjorde jag iordning en sen med god lunch! Broccolisoppa och körsbärstomater, riktigt gott och engelt att göra. Så det blir lunch i morgon också och kanske på Söndag med (A) hihihi..
Nu ska vi iallafall bege oss ner till Hemmakväll för att hyra film.
 
Puss & kram ♥
 
 
Nya kuddar till soffan blev det också herromdagen. Dessa kostar 129:- & kommer från Returhuset.
 
 
Broccolisoppa
st Purjolök
klyftor Vitlök
st Grönsaksbuljongtärning
liter Vatten
stånd Broccoli
dl Matlagningsgrädde 7%
  
Gör så här
Skär purjo och vitlök i mindre bitar. Lägg i kastrull tillsammans med buljongtärningarna. Tillsätt broccoli i buketter och häll på vatten så det täcker. Koka ca 10-15 minuter. Mixa till en slät soppa och smaka av med salt, peppar och matlagningsgrädde.



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0