En god lunch och en ledig dag.

Hej snäckor.
Hoppas att allt är bra med er, och att veckan börjat bra. Vi närmar ju oss helgen med stormsteg och det betyder att det snart är December och julmyyyys! Ja eller iallafall första advent.
Och kan ni tänka er att jag övertalade Rasmus att få börja julpynta lite idag, ja han gick faktiskt med på det, hahaha! Dock så väntar vi med adventsljusstakarna för vi behöver andra lampor i dom. Så nu är några små tomtar uppsatta och så även julstjärnan (sån man sätter över en lampa) som vi har i fönstret i vardagsrummet. Massa mys!!

Men jag längtar ju allra mest tills vi köper julgranen, för den är allra allra bäst, och gör stämningen komplett! Har massa tankar och planer på att få ihop lite julbak den kommande månaden också. Som tur är så ska jag fira tre julaftonar (med pappa, med mamma & med Rasmus familj) så jag har faktiskt någon att baka till! Dessutom är jag riktigt sugen på att göra ett sånt chokladhus som jag sett, istället för ett pepparkakshus. Då har man ju en himla bra anledning att äta upp det efter julen. Pepparkakshuset brukar inte vara så gott då ;) Men choklad tackar man inte nej till!
 
Nu ska jag iallafall mysa ner mig i soffan en stund till innan sängen kallar. I morgon blir det en kort tripp in till skolan för att plugga lite med Emilia inför vårat arbete vi ska skriva.
 
Ha en fin kväll, så hörs vi.
Puss ♥
 
Min goda lunch i dag.
 
Gör så här:
Stek upp kyckling i bitar, krydda med salt och peppar. Tillsätt wokgrönskaker och stek på mellan värme.
Koka upp nudlarna och häll dom sedan i woken. Häll på några matskedar Japansk soya ( jag hade 4 msk) och krydda med wokkrydda.
 
Jag hade en stor sallad vid sidan av som bestod av rivna morötter, bladsallad, gurka och en liten bit fetaost som jag kryddat med salladskrydda och lite olivolja.
 



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0