Solig & underbar dag på praktiken

Hej snäckor! Hoppas allt är bra med er?
Med mig börjar det faktiskt bli bättre..som tur är! Så idag åkte jag ut till förskolan igen. Och jag måste säga en sak som är helt underbart med att vara förskollärare, och det är att man får vara ute så mycket. Speciellt nu på våren och sommaren då man ute både på för- och eftermiddagen! Jag ville inte gå in idag när vi skulle äta lunch kan jag säga, för vädret va så fint.
(Men sen är det ju inte så himla kul på höst och vinter när det spöregnar och man ändå måste ut med alla ungarna.)
 
Iallafall så har jag haft en supermysig dag, även om jag varit lite småtrött. Men det va barnen också så det va rätt lungt. Vi lekte massor och dom är så himla goa! Och jag kan ju säga som så att mitt hår är väldigt poppis hos flickorna på avdelningen, just för att det är så långt. Så jag tror jag satt i seriöst 40 minuter och hade tre småtjejer runt mig som fixade med mitt hår, gåshud delux! Älskar när folk pillar i mitt hår.
 
I morgon är första veckan av fyra gjord och det ska faktiskt bli rätt skönt med helg, mest för att denna första vecka liksom bli så intensiv då man ska lära känna alla barnen och föräldrarna och pedagogerna. Så ja, det ska bli himla skönt!
 
Och i morgonkväll ska jag hem till Malin för att fira hennes födelsedag, och jag vet att det bjuds på tacos, och jag tror det skulle bli chokladpuddig till efterrätt? JADÅ!
 
Nu ska jag hoppa in i duschen och sen slänga mig i sängen och chilla framför datorn.
Puss & Kram
 
 



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0