Årsresumé 2015

Då var det dags, ÄNTLIGEN! Detta är typ det bästa som finns med att ha en blogg, att få göra en årsresumé över det gångna året.
 
2015 har inte varit det bästa året och jag vill nog helst av allt bara räcka ett stort finger till det och säga bye bye! Året har varit väldigt händelserikt dock, men jag har haft väldigt stora problem psykiskt och har verkligen inte mått bra, vilket har märkts på min vikt, attityd och humör. Jag har gått i något form av vakum och gråtit mer än jag skrattat. Men jag har lärt mig väldigt mycket detta året, och det är jag tacksam för.
 
Men imorgon är det äntligen dags att ta avsked av 2015! Lite så där sentimentalt kanske..NOT!..HEJ 2016!!! :D
 
 
Men iallafall, så kommer här ett urval av vad som hänt mig under dessa tolv månaderna!
Håll i er, detta blir lååångt!! :D 
 
 
JANUARI
 
 
 Året började med en redig bakfylla..men kul hade jag ;)
 
Började löpträna rätt mycket nu, förberedelser inför toughest
 
Hade min första hemtenta, som jag kuggade skiten ur! Note to myself: ha alltid rätt böcker..
 
Var på funkisdag med Friskis och spelade bowling & käkade tacos
 
Var på examensfest hos Maria
 
 
 
 
FEBRUARI
 
 
Påbörjade min första praktik, supernervöst!! Klarade dock bara 4 dagar sen blev jag förkyld ;)
 
 
Fyllde 24 år och fick snyggaste träningströjan av hjärtat ♥
 
Hade tjejkväll med mina finfina tjejkompisar. Sjukt tacksam för allt ♥
 
Firade alla hjärtans dag tillsammans med mitt hjärta, Linus & Sandra inne på Årstiderna i Malmö.
 
 
Va och såg Fifthy shades of Gray med fina vänner. Riktigt bra film för övrigt :D
 
Började träna på Fame fitness.
 
Firade Rasmus mamma med god kinamat.
 
 
 
 
MARS
 
Skolan drog igång efter en tuff praktikperiod. Fick även gjort en omtenta som jag klarade!!
Våren gjorde sitt intåg, värme och sol ♥
 
Bokade en härlig Spanienresa tillsammans med Rasmus,Sandra & Linus
 
Va och såg en sjuktbra konsert! 
Champions of rock. ♥
 
Mycket gymträning under denna månaden, och hade toughest i sikte. Tunnelseende!
 
En outfit från Marsmånad.
 
Invigde balkongen för året, typ bästa som finns ♥
 
 
 
 
APRIL
 
 
 
Våren gjorde sitt intåg, och vi gick några långpromenader vid havet med dessa två godingarna.
 
Klippte av mitt hår, älskade frillan!!
 
Fick min lagtröja inför toughest!!! 
Team Far&Dotter
 
Frukost & plugg på balkongen. BÄSTA BÄSTA!!!
 
Frukost on point!
 
Köpte min första bikini på fem år!
 
 
Grillade och firade valborgsmässoafton med dessa tre. ♥
 
 
 
 
 
MAJ
 
SPRANG TOUGHEST!!!!
 
BÄSTA JAG GJORT!! Fan vad häftigt det var! 
 
Åkte på en lite förkylning efter toughest..lite väntat ;)
 
En Maj-selfie. Hair on point!
 
Snickrade ihop en fin stege(??) att hänga krukor med jordgubbsplantor i.
 
En gofika på stan
 
Chillande i sängen och slutspurt i skolan.
 
Hade klassfest och hängde i en park.
 
 
 
JUNI
 
 ÄNTLIGEN sommarlov! Det blev väldigt mycket sushi i juni, som dels berode på att Rasmus var iväg och fotade så många bröllop att jag fick undethålla mig själv.
 
Nedräkning till Spanien
 
Skrev kontrakt med mitt sommarjobb. 
 
MIn bästa Pau kom hem under sommaren, så henne träffade jag flitigt!
 
 ÅKTE TILL SPANIEN!!!
 
 
 
JULI
 
 Började på mitt sommarjobb.
 
Såg på årets sommarrevy med Pau. Man ska hålla på traditionerna!
 
Hade grillkväll tillsammas med fina vänner.
 
Började träna på friskis igen, efter ett uppehåll sen i Februari.
 
Mysfrukost med min bättre hälft. ♥
 
Var på Babyshower hos bästa Sofia ♥
 
 
Plockade upp gamla minnen från källaren. Skrattattack delux!
 
Frukost på stan med Pappa & Syster
 
Trånade efter hösten och lyssnade ihjäl mig på julmusik....
 
 
 
 
AUGUSTI
 
 BIG SLAP, BIG SLAP!! Så himla rolig dag! Och att jag skulle upp och jobba klockan 07:00 dagen efter tänkte inte jag på.
 
Hyrde en båt och åkte runt Malmö..vädret va inte på topp till en början med sen strålade solen.
 
Grillade & spelade kubb med samma båtgäng.
 
'
En massa träning!
 
Årets värsta händelse var att vår lilla vovve Zpike lämnade oss. Usch, jag saknar honom varje dag♥
Vila i frid min lilla valp.
 
 
 Hade tjejkväll med Sandra & Josse. Var nere på Palmfestivalen och hade en sjuuuukt rolig kväll!!! ♥
 
 
 
SEPTEMBER
 
 
Skolan drog igång och motivationen var på topp!
 
En bra September-frukost
 
Firade Oskars 24-årsdag och åt tapas på Pinchos. Riktigt god mat!
 
Var på Kräftskiva
 
Köpte mina älskade höst/vinter-stövlar ♥
 
 
Rasmus fyllde 25 år ♥
 
 Sofia´s lilla Belle föddes och vi åkte ut för att hälsa på.
 
 
 
OKTOBER
 
Firade Rasmus 25-årsdag med fest och buller och bång!
 
Åkte spontant upp till Gekås med hjärtat. Himla kul och mysig dag.
 
Krigade mig igenom en helveteskurs, och höstdeppen började tyvärr infinna sig. 
 
 
Fick vår nya, fina & sköna soffa.
 
Planerade roliga aktiviteter med barnen på förskolan.
 
Käkade middag & såg Fluffy i Lund med Rasmus & vänner.
 
Karvade min första pumpa någonsin!
 
 
 
NOVEMBER
 
 Gjorde min efterlängtade tatuering ♥ 
Älskar den så mycket!
Always bring your own sunshine
 
 
 Hade en mamma-döttrar-kväll med tacos och målarboksritande
 
 
 
Var på Linus 25-årsfest. Så himla roligt och bästa fyllan någonsin, hahah!! :D
Vi tog över dansgolvet..eller jag gjorde ;) 
 
Massa sovmorgonar och mys i sängen.
 
Så mycket vardagslyx!
 
Startade en ny kurs i skolan..hej Matte!
 
Julkänslan började infinna sig. Gick på julmarknad och kollade även in Vellingeblommans julutställning.
 
Var på släktmiddag, käkade kalkon och spelade "när då då", så kul spel!
 
Såg sista Hunger Games-filmen med Rasmus ♥
 
Snön kom till Trelleborg...i två dagar.
 
Hade vår obligatoriska Adventsfrukost med Linus & Sandra.
 
 
DECEMBER
 
Började prenumerera på glossybox igen. En liten julklapp till mig själv.
 
Julbakade med fina vänner.
 
Årets julgran!
 
Kämpade de sista veckorna innan jullovet!
 
Min bästa Pau kom hem från Uppsala och jag träffade henne för en lite julfika och fick träffat hennes nya vovve Luna.
 
Hade uppesittarkväll hemma hos oss, men vi vann inget ;)
 
En liten julkatt♥
 
Julafton firades hemma hos mamma med Maja, Urpo & hans barn.
 
Chillade duktigt i mellandagarna och målade i min nya underbara målarbok. Helt besat!
 
 Började plugga inför min första salstenta..läskigt!!
 
 
 
 
Och detta är vad som hänt under 2015, MASSOR! Men som sagt så har mitt psykiskamående inte varit på topp och jag vill gärna lägga detta året bakom mig.
Imorgonkväll firar vi in det nya året i Malmö med fin fina vänner och jag vågar nästan lova att kvällen kommer bli kanonbra!
 
2016 du är mer än välkommen, bli en jättebra år nu! Eller rättare sagt, jag ska fantamig se till att du blir ett bra år! Herre gud jag fyller ju 25, det kan inte bli bättre än så!!
 

Hoppas ni tyckte detta var ett roligt inlägg. 
Puss & kram ♥
 
 
 
 



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0