Tankar

Ibland blir jag bara så trött på mig själv.
Så trött på att jag är jag, och på att jag inte duger. 
Självkänslan eller självförtroendet, ja båda två sviker!
Ibland känns det som att folk tycker jag är konstig, och ibland känns det som att folk tror jag är snobbig och arrogant!

Men det är inte jag! Saken är att jag inte tycker om när det är för mycket folk. För jag har inget i mitt liv som jag vill prata om, "ja vad jobbar du med då?"..hehehehehe..jag jobbar på mc Donalds.."åh jaha, du vet senast jag var där...". Och därför vill jag inte prata! För va har jag att skryta om? 
Jag är bara jag, och en gång för många år sedan så valde jag att inte fixa skolan. Och därför är jag där jag är idag! Fan jag blir så jävla arg på mitt 16-18 åriga jag!

Hur svårt är det att masa sig upp till skolan och få sina betyg?! 
Då hade du kanske inte behövt stå bakom en kassa och skämmas ihjäl, för att du tror att gästen tycker du är helt jävla vrickad!
"Hej jag jobbar på mc Donalds, och jag är lite trög i huvudet"

Visst, var tacksam att du har ett jobb, det hör jag förjämnan! Jag är tacksam, så jävla tacksam! Jag är bara inte nöjd med det jag åstadkommit hitintills! Jag kvävs och får panik, va gör jag till hösten om jag inte kommer in på en högskola?! "Ta det problemet då", jag vill inte ta det då! Jag vill ta det nu! 

Panik, ja har så jävla mycket panik! 
På livet, på mig själv, på allt.

Vem är jag, hur är jag? Vem är Kajsa egentligen?!
Ibland vet jag faktiskt inte.


Postat av: Anonym

Du är fantastisk oavsett Kajsa. Vad du har gjort och vart du ska i livet har ingenting att göra med den du är som person. Och du är en jättefin tjej! Definera inte dig själv för de tidigare beslut du tagit i livet. Fokusera på nuet. kram. <3

2014-05-16 @ 22:30:26
Postat av: Anonym

Du är inte ensam med att vara trött på dig själv, bern there done that.

2014-05-17 @ 18:08:33
Postat av: Paulina

Kajsa är en fantastiskt rolig, charmig, smart, snygg, och underbar tjej som kämpar för det hon vill och jag är glad att jag kan kalla för min bästa vän! Ja du är lite knasig ibland men du hade inte varit du annars!
Jag hittade ett citat för ett tag sedan som sa att Gud ger de tuffaste striderna till sina starkaste soldater, och jag vill gärna tro på det. Din väg har inte varit rak och enkel men du har blivit så mycket starkare av det och jag är superimponerad över hur mycket du kämpar! Och se vad du faktiskt har åstadkommit istället för att se det negativa. Jag stöttat dig till biljoner procent och jag vet att du kommer fixa detta! <3333

2014-05-17 @ 21:22:53

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0