Min syn på träning & hälsa.

Hej på er.
Tänkte att jag skulle skriva ett inlägg om träning.
 
Min syn på träning är nog rätt basic antar jag?
 
1. Jag tränar till största del för att det är kul, (och för att jag älskar känslan när man kommer ut från lokalen genomsvettig men så jädrans glad! Jag älskar känslan när man känner att hela kroppen skriker "JAG PALLAR INTE MER", men jag vet att jag klarar lite till. De känslorna är oslagbara!) men jag har även några små mål som jag vill nå. :D
2. Jag tror inte på dieter som säger att du ska dricka en shake 5 gånger per dag, eller utesluta något från din kost. Jag äter det jag vill, men tänker på VAD jag stoppar i mig. I grund och botten är jag en riktig godisråtta och har sen jag varit liten haft stora problem med sockerberoende. Har rätt bra kontroll på det nu, men ibland kan jag inte låta bli..hehe. (A)
 
3. Jag har två personer som inspirerar mig mycket när det gäller träning och kost. Den första är PT-fia . Jag älskar hennes syn på hälsa och träning, och håller med om mycket som hon skriver. Den andra är min pappa som tränat aktivt i 6 år, och har även han väldigt sunda värderingar på träning.
 
4. Jag klarar inte av människor som gnäller och klagar på sig kropp. Dels för att jag själv varit så, och när jag tänker på det så var jag faktiskt väldigt jobbig, eller helt enkelt lat. Jag tycker att om man inte kan resa sig från soffan och gå ut och gå, då ska man inte klaga. (Min åsikt, ledsen att jag är så negativ)
 
 
Men ja, över lag så tycker jag det är kul att röra på sig.
Jag tränar på Friskis & svettis, och många skulle nog säga att det är för tanter, men det är det verkligen inte! Jag tränar ju där (hehe)! Ärligt talat så finns alla ålderskategorier där, och träningen passar för alla!
Mina favoriter som jag alltid kör är: fitness Box, IW, skivstång & cirkelfys. Jag tycker själv att det är en rätt bra tränings combo.
 
Det här är ungefär hur min syn på träning ser ut. Jag tycker att det ska vara något som är roligt, och som man tycker om att göra. Jag kan längta till ett pass två dagar innan jag ska träna det, och då är det rätt. Man ska inte köpa ett gymkort om man vet med sig att det bara kommer ligga i plånboken till slut. (been there, done that..many times before.)
 
Med detta sagt så önskar jag både mig själv och alla andra lycka till, och påminna om att det tar tid innan man ser en förändring på kroppen. Men sluta aldrig kämpa!!
 
Puss <3
 



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0