Dagar i December

Hej mina fina vänner!
Det blev en lång ofrivillig paus här ifrån. Men där kom ju en jul och massa mellandagar. Och med det lite (mycket) ledighet och tid med familjen. Vilket jag prioriterar så mycket ❤️ Och i kväll firar vi in det nya året, 2021, här hemma bara vi tre, Bingolotto & massa god mat och snacks.

Men i allafall, såhär har mitt December sett ut.

(null)
Vi klädde granen lagom till lucia. Lowes reaktion var underbar. Och han har faktiskt inte rört den alls!

(null)

Vi var hos mamma och Urpo på fikamys utomhus. Vi tände brasa och åt soppa och sen fika.
(null)
Presenter till Lowes pedagoger 

(null)
Så här såg jag ut när vi hade julfest på jobbet. 

(null)
Sydde en riktigt fin tröja till Lowe. Den finns på min sy-insta
Lmylovedesign 

(null)
Och vad vore inte December utan lite vabb. Stackaren som hade nästan 40 graders feber. Jäkla tänder säger jag bara. Vet att det beror på dom! Men 3 dagar senare mådde han bättre ❤️

(null)

Detta fina tyget har jag spanat på ett tag inne på stoff & stil. Det är ett college tyg, riktigt mjuk och gosigt på baksidan. Beställde hem det och en dragkedja. Kan hoppas att jag får till en fin kofta/jacka till Lowe av det.

(null)
Grabben fick sig även en ordentlig klippning av mig. Va lite trött på hans långa bångstyriga hår. Sjukt svårt att hålla fräsch! Hoppas nu att vi kan hålla kalufsen i bättre trim och att hans lockar kan växa ut lite bättre.
(null)
Lowe fick även en fin julklapp av min farmor, som min faster kom och lämnade 

(null)
Sen blev det jul 

(null)
Den 23.e firades hemma hos mamma med lite Bingolotto och mat.
(null)
Lowe röjde runt hela kvällen och skulle absolut inte sova. Men 30 min innan vi skulle hem så somnade han gott hos Rasmus
(null)
Julafton firades hemma bara vi tre. Pappa kom förbi en liten stund för att kolla på Kalle anka och för att lämna julklappar till Lowe.

(null)
Han fick massa fina julklappar. Favoriten är en biltrailer med tillhörande bil. 

(null)
Sen öppnade han paket från sin farmor & farfar.
Ännu fler bilar, såklart!

(null)

(null)
Fina killen i snygg skjorta

(null)
En avskalad Julmiddag. 
Men mysigt ändå❤️

(null)
Juldagen spenderades i soffan. LÄTT bästa dagen! Pyjamas, godis & film på tv. Och en unge som lekte så fint med sina julklappar.
Tacksam är bara förnamnet 

(null)
Men sen blev vi utbjudna rill stranden där Linus, hans pappa & Sandra satt. Dom hade gjort upp en stor brasa och bjöd på kaffe.
Vi satt där tills det blev mörkt.
Så himla mysig! 
(null)
Vi har gått några promenader med Lowe som börjat knäcka koden att gå. Vi är inte riktigt i mål än, då han går typ 7-8 steg och sen sätter sig ner. Men åhh så mysigt det är att se hans framsteg.
Han har börjar snacka en massa också, och vi upplever att han förstår så mycket av vad man säger till honom!

(null)
Symaskinen har gått varm denna ledigheten vill jag lova. Sen har Rasmus gjort ett syrum till mig i vår garderob. Så jag har suttit där typ varje kväll till typ 01 på natten. (Tur att Rasmus är morgonmänniska, så han kunnat ta Lowe på morgonen..haha!)

(null)
Detta har varit mitt stora projekt. Enkelt men svårt! Kragen höll jag på att slänga åt fanders flera gånger. Lika så knapparna! Men skam den som ger sig. Och TADA!!

(null)
Den blev så himla bra. Satt verkligen perfekt!

Nu taggar vi för 2021 och att vi slipper sitta i frivillig/ofrivillig karantän och inte få träffa och fira med våra kompisar och familjer. 




















Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0