Babyshower #1

Hej vänner!
Jahap, ny vecka och jag har gått på grav.ledighet. Ska jag vara ärlig så känns det lite konstigt faktiskt. Är ledig lika länge som många har sommarlov och sen när lilla L kommit så är jag ledig ett helt år, minst. Vad ska jag fylla dagarna med fram till han kommer tänker jag? Haha!
Jaja, jag kommer nog på något. Är iallafall glad att kunna vara hemma och ta det lugnt nu i och med att jag börjat få lite ont här och där i kroppen..
 
På tal om något annat så kan helgen som varit, varit den bästa i mitt liv! Det har hänt många stora händelser i mitt liv, men denna händelsen kanske kan ta priset hitintills.
Det började med att jag och mamma hade bestämt oss för att på Lördagen ta en roadtrip för att kolla in något som heter "öppna trädgårdar", där man kan få komma och titta på olika trädgårdsintresserade personers trädgårdar. Sagt och gjort, vi åkte iväg och Rasmus skulle åka och jobba en stund. Jag och mamma kollade på trädgårdar, fikade i smyge och kollade i småbutiker.
 
Vi betämde oss för att åka hemåt kring tvåtiden. Väl hemma uppmärksammade jag att Rasmus inte var hemma än och sa till mamma att det var konstigt för vi skulle ha två kompisar över klockan tre för att fika. Mamma behövde låna toan så vi gick in. Jag upptäckte att Rasmus i all hast glömt låsa dörren, men sa till mamma att han nog glömt låsa för att han var på soptippen (vi hade saker i hallen som skulle slängas). Vi gick in i köket och där möttes jag av ett högt "SURPRISE!!" och alla mina kompisar kom fram. Hjälp så överraskad jag blev kan jag säga!! 
 
Jag hade blivit iväg lurad för att sedan komma hem till min egen babyshower. Gud jag blir helt tårögd när jag skriver detta nu känner jag. Dom hade gjort så himla fint här hemma med god fika, pynt, lekar och fina presenter.
 
Efter ca 2 timmar drog Josse och Maja med mig in på toa för att dom skulle gjuta min mage. Det tog nästan en timme att bli klara. Maja och Josse sa sen att jag fick hoppa in i duschen och duscha av mig allt gips som runnit på benet. Detta var starten på nästa överraskning. För medan jag stod inne i duschen och inte riktigt förstod vad som hände, haha..något i chock! Så kom alla tjejers respektive plus andra kompisar hem till oss. Jag fick nya kläder inlagda på toan och bytade helt ovetandes om. När jag kommer ut så står alla där och jag blir helt paff!
Där är framdukat till korv med bröd och Rasmus & Linus står för fullt där ute och grillar, ja festen var verkligen igång!
 
Som sagt, helt paff!
 
Jag fick alltså en babyshower-grillkväll också. Av den anledningen att jag en dag i förbifarten sagt till Rasmus att jag inte förstår varför inte killar får vara med på en babyshower.
Men vilken fantastisk kväll och dag det blev!  När folket gick hem vid 10-tiden, satt jag helt mållös och trött i soffan. Jag behövde verkligen ta in allt.
 
Jag är så fruktansvärt tacksam över alla fina människor runt om mig. Och vår lillebus kommer få växa upp med alla dessa runt om sig. Lycka ♥
 
 
Jag väntar fortfarande på lite bilder, så det kommer bli fler inlägg om detta. Men håll tillgodo med dessa så länge.
 
Puss ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0