Gravid, kräk & en bra helg

Hej vänner hoppas allt är bra med er? Själv mår jag okej, blev hemskickad från jobb i middags då jag spydde som attans! Så himla störigt...har precis varit sjuk i en hel vecka. Plus att jag spydde igårkväll också..Men jag tror & hoppas på att det bara är lilla knatten i magen som stökar runt och inte någon magsjuka. Så jag har bara tagit det lugnt under eftermiddagen, vilat lite och kollat barnvagnar  på nätet. 

Förra veckan låg jag sjuk från Torsdag till Torsdag i världens influensa. Dom säger ju att immunförsvaret är försämrat under graviditeten, och det stämmer helt säkert för fy så dåligt jag mått!! Under helgen mådde jag dock bättre och vi träffade vänner och käkade på Elysse, vilket för övrigt var både trevligt och gott. 

Nu ska jag försöka få något i denna strejkande magen. Typ inget är gott för tillfället. Har fått i mig lite glass sen jag kom hem idag..bra jobbat..men vad ska man göra liksom?

Ha det bäst.
Puss ❤️

(null)

(null)
Det blev en megastor & god marängswiss till efterrätt

(null)
Lilla knatten i magen som fortsätter vecka. På Lördag går vi in i vecka 17. 
(null)
Bästa du ❤️
(null)
Tyra ❤️
(null)
Emma & Jonathan kom hem till oss i Lördags vid lunchtid och tog en fika. Mys!





Postat av: Sandra

Hej!
Grattis till graviditeten! :) jag hittade din blogg när jag sökte på förskollärare på google. Jag har läst igenom en del av din blogg och har lite frågor om det... Är det en svår utbildning? Kan man ha extrajobb på sidan utan att dö av stress typ? Hur var det att hitta jobb efteråt, var det enkelt? Finns det olika inriktningar i utbildningen att välja? Vilka kurser var svårare och lättare? Är kurslitteraturen dyr? Känner du nu att det var värt att gå den utbildningen och trivs du med jobbet?
Kanske var det många frågor men jag är så nyfiken på yrket. Jag är timvikarie på förskolor och fritids just nu, och jag vill förmodligen söka in till höst men skulle gärna vilja veta lite mer om utbildningen först... tack på förhand!

Svar: Hej. Tack så mycket :)
Utbildningen i sig tyckte inte jag var jättesvår vissa kurser va ju så klart svårare än andra, men sen är det beroende på hur enkelt man har för att läsa litteratur och liknande.
Många av mina kurskompisar hade fasta jobb under studietiden, och jag tror det handlar om disciplin och att kunna lägga upp plugget så pass bra att det finns tid att jobba i mellan.
Att hitta jobb är enkelt då det behövs förskollärare idag, du kan ibland välja & vraka. Att jobba efter utbildningen var tufft i början eftersom att det nu var på riktigt, men efter ett år så känner jag mig SÅ smycket tryggare i min roll, men man utvecklats ju hela tiden :)
Det vi hade att bölja på var att gå musikprofil eller vanlig fskl-utbildning. Vissa böcker är dyra men oftast så kan man låna på biblioteket.och utbildningen var definitivt värd att gå! Jag älskar mitt jobb även om det kan vara riktigt tufft i bland :)

Hoppas detta hjälpte dig.
Kram
Kajsa Holmdahl

2019-03-14 @ 20:58:27

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0