sommartider

Hej!
Då är vi inne på sista semesterveckan (nej jag är inte bitter ett dugg..inte alls...).
Vi är dock långt gångna med renoveringen, och jag skulle tro att vi i kväll kan laga mat i köket då elektrikern är här i dag. Hoppas hoppas! (Jag behöver nämligen lite potatisgratäng i mitt liv just nu!)
Iallafall så kommer här en sammanfattning med lite bilder på den gångna veckan.
 
Puss ♥
 
 
Alltså vilken skillnad det är när man ser köket före & efter. Så glad att vi rev väggarna och öppnade upp allt. För detta ljuset som vi har i kök & vardagsrum nu är magiskt!
 
 Två väggar borta
 
Vi var på middag hos Sandra & Linus. Vi år supergod kycklinggratäng med pasta, och till efterrätt fick vi chokladpudding och grädde. Barnsligt gott!
 
Vi åkte en tur ut till Smyge i pappas cabe, och åt glass med honom & Randi. Kan det bli mer sommar än så? 
 
 En kväll var vi så trötta på renoveringen att vi åkte ut och tog en fika på hallongården och bara satt och mös i kvällssolen. För övrigt så var den en sjukt god kladdkaka!
 
Jag & Sofia var och såg premiären av mamma mia 2. Jättebra film!! Så bra att jag ska se den på Torsdag igen..haha! 
 
Jag och Rasmus har under renoveringens gång skrivit små meddelanden och lagt något foto bakom gipsskivorna på väggarna. Tösen tyckte att hon också skulle få lämna ett minne. Detta gjorde hon igenom att trampa ut på golvet när Rasmus flytspaklat det. HAHA!! Men nu finns hennes tassavtryck under golvet i köket. ♥
 
Min nya favorit plats att sitta vid. Bardisken på köksön. Jag är så förälskad i denna platsen ska ni veta. Längtar så tills mina nya barstolar kommer också.
 
En styck bild på vårt golv som vi har genomgående i hall, kök & vardagsrum. 
 
En av många grillkvällar på uteplatsen. Här med Rasmus föräldrar ♥
 
Igår bjöd jag på fika i form av dadel & nötbollar Riktigt goda och enkla att göra!
Recept hittar ni HÄR
 
 
Så detta händer just nu. Denna veckan blir det fortsatt renovering men även lite kalas och bio som sagt. Sen är det back to work nästa Måndag. Men det är en heeel vecka tills dess, så nu ska jag njuta förfullt.
 
 
 
 



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0