Årsresume 2017, Januari - Juli

Då är vi lite mer än en vecka in på det nya året, och äntligen har jag satt mig ner och tänkt fixa ihop min årsresume för 2017. Kan kort och gott säga att detta året varit otroligt kämpigt och drygt, men det har ändå haft sina ljusglimtar. 
 
 
 
2017 började med en redig nyårsfest hemma hos oss. Det var en helt galen kväll där lycka och förväntningar var höga. Tyvärr så var denna lycka inte långvarig då min barndomskompis mamma hastigt lämnade oss alla några dagar senare. Och det kom verkligen som en chock, och vände upp och ner på allt. ♥
 
Vi började att riva vårt gamla badrum för att sedan totalrenovera det. Som tur är så har vi både bastu och duschar i källaren så det gick ingen nöd på oss direkt. ;) Så trost att renoveringen var dryg, så var det gött att basta så ofta som vi gjorde då, haha :D 
För övrigt så blev badrummet jättefint!
 
Vi hade många myskvällar med hyrfilm, som är lite av vår grej. Någon som hyr film fortfarande? 
 
Biljetter till Håkan Hellström kom som en lite förtidig födelsedagspresent, och ingen var lyckligare än jag! :D 
 
Vi fyndade denna fina ljusstake på loppis och i samma veva så bytade vi ut tavlorna som vi tidigare haft i köket mot dessa två. 
 
 
 
Jag tränade på gym både Januari och Februari. Behövde lite ombyte och kände för att testa något nytt. Dock jag jag tillabak på Friskis senare under våren igen ;)
Jag fyllde 26 år och Rasmus kom in med frukostbricka och sjöng för mig. Man blir aldrig för gammal för det ;) 
 
Här är min födelsedagspresent till mig själv. ögonskuggspaletten är SÅ himla bra, och är den mest använda i min kollektion.
 
 
Blev även utbjuden på restaurang och dom hade ställt en söt lite flagga på mitt bord för att jag fyllde år. Lite gulligt ändå ;)
 
Hade pluggdate med Sandra i en hel vecka. Vi jobbade på riktigt bra! :D 
 
Hade en mysig dag inne på Emporia med mamma. Vi skulle köpa födelsedagspresent till mig.
 
Och i slutet av Februari början på Mars så drog praktiken igång. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Praktiken var igång och så även min göttiga morgonrutin= frukostbricka, nyhetsmorgon på tv och täcke i soffan. Jag undrar om jag kommer köra med denna varje dag nu när jag börjar jobba? 
 
Satt och pysslade med en matteaktivitet under min planering. Kände mig en lite aning överambitiös, haha! :D
 
 
Kroppen kändes fortfarande bra och stark. Dock var motivationen inte alls lika hög som den varit under hösten. Mycket stress i kroppen och även sorg, vilket gjorde att jag inte riktigt orkade med något.
 
 
Unnade mig snittblommor och tänkte att våren nog skart vafr på ingång.
 
 
Och den började sakta att smyga sig på. Och jag kunde äntligen inviga balkongen för året.
 
Var på bio med dessa godingar och såg Skönheten & Odjuret, SÅ HIMLA BRA!!!
 
VAr även på dop med dessa godingar.
 
Jag & Rasmus var ute på våra små roadtrips. Här är från når vi var vid Dalby stenbrott. 
 
Massa gofikor blev det också. 
 
Sen var det back to school, och examensarbetet drog igång. HJÄLP! 
(Var även super-duper-mega förkyld)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Äntligen kom våren. Och trots att jag satt inne på skolan typ varje dag denna månaden så hans det ändå med lite fotografering och roadtrips. 
Fångade min snygga man på bild, han som annars trivs bäst bakom kameran. ;)
 
Fick lite foton på mig själv också. 
 
Vi var ute på förskolan och dokumenterade till vårt examensarbete. Vi gjorde teater för barnen, vilket var superroligt. 
 
Firade Malins födelsedag med dessa donnorna inne på Pinchos. 
 
Tösen och jag hängde mycket på balkongen.
 
 
Vi var hemma hos Filip & Maria ochåt middag. Vågade t.o.m hålla deras papegoja. Sötisen!
 
Påsken firades hemma hos Pappa & Randi med massa folk, och så klart spelandes det spel in på småtimmarna. 
 
 
 
 
 Äntligen var det vår! Jag & Rasmus var ute i Smyge och tittade på det lilla (bokstavligt) bålet som inte brann, haha! 
 
Årets första glass åts även på valborg. Dock fick vi sitta i bilen för det blåste så himla mycket, och var kallt!
 
 
Under en Lördag senare i Maj åkte jag & Rasmus över till Köpenhemn och strosade hela dagen på Strøget. Så himla mysigt!
 
Min snygga man ♥
 
 Köpte en fin jeanskjol och längtade som attans till jag kunde gå i bara ben.
 
Ännu en sån där jag-längtar-till-sommaren-outfit.
 
Var på fest hemma hos Sofia & Jocke. Satt i deras uterum och drack vin och livet var verkligen på topp. För övrigt så var det en grymt rolig fest också.
 
 
Vårstädade och fixade i ordning vår balkong. Längtar så himla mycket tills man kan sitta där ute och ta en kaffe igen! 
 
Rasmus systerson var nere en helg och vi passade på att träffa honom och busa lite ♥
 
Vi hade även årets första parkhäng och grillning. Vi spelade kubb, drack vin och njöt av att äntligen kunna sitta ute i bara kortärmat. 
 
Håret fick ävn ryka några fler centimeter denna månaden.
 
ÄNTLIGEN kunde vi konstatera att vi var klara med examensarbetet och lämnade sen in det. För övrigt så fick vi VG på det, jag är stolt om man säger som så :D
 
Sol & värme. Hängde hemma hos mamma och ocuperade deras solsängar. 
 
Tog massa härliga bilder i skogen tillsammans med Rasmus. Så fint när alla blad på träden precis tittat fram 
 
Fotade denna lilla sötsaken en eftermiddag hemma hos mamma. Fina älskade lilla Belle ♥ 
 
 
 
Sommar du underbara sommar!!
Vi var nere vid brofästet med Linus, Sandra och Josse för att fota den fantastiskt fina solnedgången som var där.
JAg registrerade mig i Tobiasregistret, för att kunna hjälpa de som har cancer.
 
 
Jag & min bättre hälft fira hela 10 år tillsammans!!! ♥ ♥
Vi åt en mysig middag på Millenium och sen åkte vi hem och bokade en resa, haha! :D 
 
 
Hade en myskväll med Josse där vi käkakde tacopaj & drack blått vin. 
 
 
Äntligne var det dags för en vecka nere i värmen. Vi drog till Bulgarien och tog det vääääldigt lungt!
 
Vi firade en mysg midsommar vilken innefattade ca 8 drickar på Happy hour och 30 graders värme kl 10 på kvällen. LIVET!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Firade att denna lilla krabaten fyllde hela 4 år! Helt galet!
 
Jag & Pau träffades för att titta på den obligatoriska sommarrevyn, som varje år! 
 
Började sommarjobba, och hade lyckats få ett vik på en superbra förskola. Hade 4 härliga veckor med massa goa ungar och kollegor ♥
 
Träffade denna fina töser under en kväll. ♥
 
Firade Filip & Marias födelsedagar med middag inne på Bistro Stella. Mycket trevlig kväll.
 
Åkte upp till Mölle tillsammas med pappa, Randi & Rasmus under en helg.
 
Fikade hemma hos lilla farmor
 
Sommarens BÄSTA händelse. Vi åkte upp till Göteborg en helg för att se på Håkan Hellström, vilken upplevelse!! 
 
 
 
 
Så, resten av mitt 2017 kommer i ett separat inlägg, för annars blir detta helt för långt.  



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0