Tankar om livet.

Hej mina vänner!
Idag har det varit en såndär seg dag igen. Och dessa dagar blir ibland så himla jobbiga, då jag som idag varit hemma hela tiden, och tankarna har börjat spinna.
 
Jag känner min så himla otålig och vill att livet ska speeda upp ett snäpp. Jag känner att livet står still just nu, även om det rör sig i små små steg framåt. Jag vill så gärna att skolan ska vara färdig till julen som kommer. Men vetskapen om att det är 1,5 år kvar av min utbildning gör att jag skrapar och stampar fötterna av otålighet.
 
Jag börjar känna mig lite trött på studentlivet, även om det är himla skönt att vara fri mitt i veckorna. Men det tar på en, jag känner mig uttråkad de dagar jag inte ska till skolan. Jag har en tanke om att börja ta mycket mer vikariat till hösten, bara för att inte sitta hemma så mycket de dagar jag inte har schemalagda lektioner, även om jag pluggar hemma. Men stressen gnager i mig undermedvetet och liksom säger till mig att jag ändå inte pluggar tillräckligt.
 
Jag vill ha min examen, börja jobba, gifta mig, starta en familj och köpa ett hus tillsammans med Rasmus. Det är just nu min stora längtan! Men skolan håller ett hårt grepp i mig, vilket jag på ett sätt ändå är grymt tacksam över att den gör. För jag vill & ska ha min utbildning och ett ordentligt jobb innan det blir snack om en mini version av Rasmus & Kajsa. Men längtan finns ändå där, så galet mycket!
Jag är trött på att leva på CSN-lånet och aldrig riktigt ha pengar att göra något, resa någostans eller unna mig några extra kläderplagg utan att det tryter i kassan eller att min familj får hjälpa mig att får det att gå ihop ibland.
 
Jag ser dock allt detta som en grym motivation att fortsätta framåt och bli färdig förskollärare. För jag vet hur mycket spännande och roligt jag har att se framemot om jag bara tar mig igenom detta 1,5 året som är kvar av min utbildning.
 
 
Jag ville mest bara dela med mig av mina tankar idag, och jag tror nog att många kan känna såhär ibland. Att det är en massa "måsten" man måste göra innan man kan göra allt det roliga man vill göra.
 
Puss på er ♥
 



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0