Nyårsafton 2019

Hej allihopa! Gott nytt år på er.
Här är julledigheten slut för läängesedan känns det som, fast än det bara gått en vecka. Men så är det. Det är ändå skönt att komma tillbaka till rutinerna både vardagsrutiner och matrutiner. Jag och Rasmus är verkligen hopplösa på att äta (vi glömmer det..) när vi är lediga, och sen är man panikhungrig.
 
Iallafall så är terminen igång på jobb och en vecka har gått. Det var kul att se alla igen, och speciellt barnen. Helt otroligt att det kan hända så mycket med de små pluttisarna på bara 2 veckor. ♥
Veckan har rullat på och har jag inte jobbar så har jag sovit, är så himla trött just nu. Inte konstigt dock första veckan på jobb är alltid segast.
 
På tal om julledighet så tänkte jag slänga upp bilder från nyårsafton nu. Det blev inte så många, men så är det när man ha trevlig. 
 
 
Nyår firades hemma hos oss. Och vi samlades allihop för att tillsammans laga kvällens trerätters.
Här fixas det vitlöksbröd, skalas rotfrukter och kokas rödvinsås.
 
Förrätten serveras.
 
Grön ärtsoppa med stekt bacon och picklad rödlök. Till det hemgjort vitlöksbröd.
 
Fick ingen bild på huvudrätten, men det var ankbröst med rotfrukter och rödvinssås. Till efterrätt blev det vanilj & limepanacotta med granatäpplekärnor och physalis. GOTT!!
 
Jag & min fina man ♥
 
 
 
Efter all mat, lite tävlingar och frågesport så var det dags att klä på sig för att gå ut och se på raketerna och skåla in det nya året, 2019.
Väl inne igen dukades snacksbordet upp och vi tjejer placerade oss som vanlig på golvet (denna gången i hallen) för att ha picknick. En tramsig grej vi började med på nyårsafton för flera år sen. Hahah!!
Kvällen slutade vid halv 3 och då hoppade jag & Rasmus trötta och glada i sängen och sov lääääänge dagen efter.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0