Bröllop

Förra helgen var det dags för bröllop. Min mamma & hennes sambo Urpo skulle gifta sig. Så himla mysigt!
 
Dagen började 10:30 hemma hos oss då mamma kom förbi för att jag skulle sminka henne och vi skulle äta frukost tillsammans. Även min lillasyster Maja och hennes pojkvän var på plats här. Efter lite bullar, skålande och sminkning var det dags för mamma att byta om. Hon är fantastiskt duktig på att sy, och hade sytt sin klänning själv. Otroligt fin var den!
 
Kläderna var på och Rasmus åkte och hämtade brudgummen för att sedan åka ut med dom och fota. Under tiden åkte jag hem till mamma där festen skulle vara. Där var redan Urpos barn Oliver & Emelie samt Olivers pojkvän Anders, samt Maja & Andreas. Vi skulle duka  och ställa i ordning allt, och även fixa och värma maten. Puh!! Stressiga 2 timmar.
 
Vid 14:30 begav vi oss till kyrkan för att invänta brudparet. Sermonin var jättefin. Efter åkte vi tillbaka och festade till klockan blev närmre tolv på natten. Då var jag & Rasmus rätt så färdiga, och begav oss hemåt.
 
 
 
 
 
(Rasmus bild)
 
(Rasmus bild)
 
(null)
(Majas bild)
Emelie, Maja, Andreas och Anders ställer i ordning champagneglasen. 
 
Fixande med blommor till dukningen.
 
Massor av smarrig mat, frukt och snacks. Gottigott! 
 
Brudparet hälsar välkomna. 
 
Sen blev det dags för tårta. 
 
Finaste mamman och systern har jag ♥
 
(null)
En bild på tjockismagen/bebisbulan får avsluta detta inlägg ❤️



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0