Lista: Mina parfymer

Hej!
Idag tänke jag dela med mig av vilka parfymer som jag använder både till vardag & fest. Jag har för tillfället fyra olika, men jag använder mest två av dom.
 
Vad använder du för parfym?
 
 
Den första kommer från Britney Spears egna parfym kollektion, och heter Fantasy. Denna är just nu en av två parfymer som jag använder mest.
 
Den beskrivs såhär: Britney Spears Fantasy är en spännande parfym med magiska egenskaper.
Den är förtrollande god med söta inslag av röd litchifrukt och exotisk kiwi. Hjärtat består av frestande cupcake, jasmin och vit choklad, vilket gör doften oemotståndlig! Basen lämnar spår av omfamnande sensualism i form av krämig mysk och varma träslag. En förförisk och samtidigt lekfull doft som passar vid alla tillfällen.
 
HÄR hittar du den
 
 
 
 
Den här kommer från Viktor & Rolf, och heter Flowerbomb. Den här parfymen är rätt tung, så jag använder den bara på fest. 
 
Den beskrivs såhär: En doft med oändliga fasetter liksom flaskan. Krispiga gröna noter, blommor och citrus samt en dos av bergamott och freesia. Toppnoter: Mandarin, Bergamott, Apelsin 
Hjärtnoter: Sambac Jasmin, Liljekonvalj, Centifolia Ros 
Basnoter: Amber, Cashmeran, Patchouli
 
HÄR hittar du den
 
 
 
Här kommer min absoluta favorit. Nämligen Tease från Victoria´s Sercet. Denna parfym använder jag typ varje dag, även om den nog mest är lämpad som kvälls/festparfym egentligen. Men jag kan bara inte motstå denna goding!
 
Den beskrivs såhär: Den ultimata flirten: förförerskan möter coquette i denna boudoir-inspirerade doft med en touch av spets, fisknät och en hetrosa förstärkare. Med en doft av svart vanilj, frusen päron och blommande gardenia.
 
HÄR hittar du den
 
 
 
Till sist har vi Bruno Banani´s Magic woman. Denna parfym har tyvärr hamnat lite i skymundan för tillfället. Men doften är så himla god, och väldigt kvinnlig.
 
Den beskrivs såhär: Magic Woman från Bruno Banani är en ny doft för kvinnor, som ger ett magiskt intryck på män. Magic Woman är för kvinnor som älskar uppmärksamhet och åtrå. Doften öppnar upp med fruktiga noter för att övergå till ett hjärta fyllt av champagne och smultron. Doften avslutas med förföriska noter av kryddig mysk och mjukt sandelträ.
 
HÄR hittar du den
 
 
 
 
 



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0