Dag 4 på praktiken. Igår blev det planering.

Tjena hej på er!
Idag är det Torsdag, och jag sitter som vanligt i soffan framför nyhetsmorgon och äter frukost. Idag är jag galet seg & trött, hoppas att det släpper under dagen. Igår var jag i säng redan kl 21, igen. Jag har en förhoppning att jag är piggare nästa vecka, då man kommit in i rutinen litegrann. 
 
Igår hände det så himla mycket under dagen! Massa möten, planering & utvecklingssamtal. Så jag var knappt i barngruppen alls igår. Men det tycker jag är en av de många bra sakerna med detta arbetet, variationen. Vissa dagar så är man kanske bara i barngrupp under för- eller eftermiddagen då man har massa annat som ska göras. Så man får liksom en "paus", låter kanske helt fel, men jag hoppas ni förstå hur jag menar? Det kan bli rätt intensivt de dagar man bara är på avdelningen hela dagen.
 
Men som sagt igår hade vi planering och jag har börjat fixa min aktivitet som jag ska genomföra med barnen. Det är en matematik aktivitet, där vi ska  kolla på de geometriska figurerna och göra lite roliga saker med dessa. Så just nu sitter jag och klipper ut en miljon små trianglar, rektanglar, kvadrater, hexagoner och cirklar..PUHH!!!
Men jag har stora förhoppningar på detta och hoppas att barnen kommer tycka det är kul.
 
 
Vi hörs.
Puss ♥
 



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0