En dag i Höganäs och besökt Nimis

Hej mina hjärtan! 
Jag hoppas ni haft en jättemysig påskafton, om ni nu firar påsken. Vi gör ju inte riktigt det, varken jag eller Rasmus. Så vi drog ut på en roadtrip upp till Höganäs istället, för att besöka något som heter Nimis. Och det var verkligen helt fantastiskt!
Nimis är ett konstverk som Lars Vilks gjort, och det är typ en massa ihopaspikade plankor, drivved och trädgrenar som formar olika gångar, torn och väggar. Det är som en enda stor klätterställning kan man väl säga? Häftigt var det iallafall! Men vägen dit är helt galen, så jag rekommenderar bra skor!
 
Sen åkte vi och käkade på en jättemysig resturang som heter Garage Bar. Och det va bokstavligttalat en resturang i ett stort garage/lagerlokal. Riktigt häftig och lite rockinspirerad inredning, i like!
 
Igår blev det grillning hos Pappa med Rasmus, Maja och även min och Majas "brother from another mother" Christoffer aka Totte och hans kompis Mats. Snabbfakta: Totte är mammas kusin från Stockholm och har alltid varit som vår storebror, där av att vi säger storebror. 
Men iallafall efter lite gott grillat fick Maja, Rasmus, Totte & Mats ut mig i Malmö. Dock så blev det bara "barhäng", vilket typ passade mig, pensionären väldigt bra. Men det va sjukt trevligt iallafall!
 
Något som också varit sjukt jäkla trevlig denna helgen är att jag äntligen fått träffa min bästa Paulina igen! För hon är nere nu i påsk, och då måste man passa på att ses! Tråkigt som attan att hon pluggar i Uppsala :( 
 
Men iallafall, jag tänkte avsluta innan det blir alldelles för långt!
Jag tänkte höra med er, om ni skull vilja slänga iväg en kommentar om er åsikt. Jag funderade på att göra en sån "bloggutmaning" nu i april. Mest för att jag är på praktik hela månaden och så. Så jag tänkte typ skriva ca trettio olika inlägg om olika teman. Hade det varit något? Jag tycker det låter jättekul :D

Men, ni får ha det så bra så hörs vi.
Puss ♥
 
Påväg ner till Nimis
 
 
Det va så himla stort! Kolla hon med rosa väska liksom.
 
En massa gångar & torn.
Allt är gjort ut av EN enda person!
 
 
Inuti Nimis
 
Hjärtat ♥
 
 
Garage Bar
Så goda hamburgare & pommesen ska vi inte ens snacka om!
 
 
 
Alltid du & Jag ♥
 
 
 
 
 
 
 
 (Vet ni, jag såg precis att jag inte har några lektioner förens på Onsdag nästa vecka..alltså lyckan som uppstår..)
 



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0