Rawfood

Hej vänner!
Det blev en dag i sängen idag, kände att jag behövde det. Har kollat runt på youtube hela dagen och bara slöat.
Ikväll blev det ett sista dubbelpass för denna veckan och nu är jag så himla trött i koppen. Speciellt i armarna, så det är lite jobbigt att skriva hahaha! :D
Men nu ska jag fixa lite kvällsmat och sen ska jag samla ihop smutstvätt för i morgon ska jag bo nere i tvättstugan..

Iallafall så tänkte jag tipsa er om ett supergott snacks, eller mellanmål tillsammans med något annat. Nämligen rawfoodbollar, som påminner så mycket om chokladbullar...fast godare ;) Och utan vanligt socker!
 
-200g hasselnötter 
-16 urkärnade dadlar
-2 msk kokosolja 
-2 msk kakao
-2 tsk honung eller agavesirap
-Riven kokos till garnering

1.Blanda dadlar, kokosolja, kakao & honung i mixer, matberedare eller med stavmixer. 
2.Hacka sen hasselnötterna smått, häll i blandningen, och rör runt. 
3.Jag hälde allt i en skål och ställde in den i kylen en lite stund, tyckte det va lättare att rulla bollar då.
4.Sen rullade jag bollar och rullade dom i kokos.
Sen in i kylen, dom håller i ca en vecka.
 
SÅ GODA!
 
 
 
 
Perfekt snacks till Fredagsmyset i morgon ;) Själv blir det nog grönsaksstavar med dippa för min del.
Puss och kram ♥



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0