Tankar och träning.

Men gud vilket gött Indoor walking pass det blev! Kämpade som ett djur och kräkkänslan var med från början till slut, precis så det ska vara!
Känner mig så jävla pepp på denna hösten helt ärligt, både på skolan och på träningen. Och även på att ta tag i maten och sockret nu efter sommaren, för det har varit kaos!! Och jag vill inte hamna i samma nedåtgående spiral som i våras och förra hösten. Jag vill inte använda godis som en tröst längre, jag är inte ens sugen på det, jag ska typ bara ha det! 

Jag vet dock inte hur jag ska göra? För jag vill ju vara öppen med det, både för min egen skull och för andra i samma sits. Men just nu har jag inte riktigt kommit på något.. ja förutom att jag inte vill ha det så här längre! ...Okej jag ska vara helt ärlig mot er nu, jag bryr mig inte!

I början av detta året vägde jag ca 72 kg, nu väger jag ca 78 kg, det pendlar dag för dag, men ungefär så. Och är inte det en tankeställare i sig? Att detta inte fungera längre!! Och därför är jag nog undermedvetet lite rädd för att börja skolan tror jag? Dels för att jag verkligen måste ha en plan och hålla mig till den, och då menar jag mest skolarbeten och läxor ect. För skiter det sig, så vet jag om att jag hamnar i spiralen, och då tar jag till godis, eller dålig mat!

Så det hänger fan på att JAG håller mig till mitt pluggschema, och verkligen fokuserar och kämpar!
 
Sen tror jag även att man inte ska gå ut för hårt, utan trappa ner på allt under typ några månader, annars blir man helt knäpp! Och även att hitta bättre substitut för godis, helt ärligt så dricker jag inte läsk så ofta. Hällde ut en hel cola zero i helgen för att vi inte drack av den. ( *Glädjeskutt*). Men typ köpa vindruvor om man är sugen på lösgodis. Visst det är en jättesöt frukt, men om man väger fördelar och nackdelarna mellan en chokladkaka och vindruvor, så vinner druvorna lätt! Eller fixa ihop en grönsakstallrik med dippa, hjälp så gott! Fan nu måste jag typ äta det väldigt snart, cravings delux!!
 
Det gäller bara att tänka efter, för innerst inne så vet man vad som är bra och dåligt.
 
Vad tycker ni, ska jag skriva mer om sockerberoende och hur jag tacklar det? Just nu känns det som sagt bra, och jag känner att jag kan hålla mig borta från allt..ja nutelleburken är lite jävlig dock..två mackor i dag, men vafan...annars känns det riktigt bra :D
 
 
Kvällsmaten intogs framför Paradise hotel.
 
 



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0