mat mat mat och träning såklart.

Det är så knasigt när vissa saker slår en, "och 25-öringen trillar ner".
Jag pratar ju såklart om träning! Om träning och mat!
 
För mat är något som jag faktiskt är sjukt dålig på att äta,knäppt men tyvärr sant. Och då menar jag inte att jag svälter mig själv, det är inte alls så jag menar. Men i och med att jag tränar rätt mycket, upp till 4-5 ggr/vecka, så borde jag äta rätt ordentligt, och ordentlig mat. ( kalorier räknar jag verkligen inte).
Men min dag ( nu när jag inte går i skolan, och är ledig från jobb) kan se ut så här:
 
Vaknar, typ halv 11-12
Frukost- En tallrik med lättfil och special K, eller kanel och socker.
eller två rostade mackor med marmelad.
Och en proteinshake till detta.
 
Mellanmål runt kl 3- Två rostade mackor med marmelad, ett glas vatten eller 2. Kanske en frukt.

Innan träning kl 6- Två rostade mackor med marmelad, eller fil och flingor.
En kopp kaffe ( för energins skull)
 
Efter träning kl 8- Antingen lagar jag middag, typ köttbullar/potatis/sås, eller kycklingwok med ris.
Alltid en proteinshake.
Eller så blir det mackor igen!!
 
Detta håller inte!
Snabba kolhyrater och socker socker socker! Och ett ordentligt mål mat om dagen. AHH!
Detta måste ändras, och inga fler j*vla mackor! Måste få in mer protein, kyckling, lax, tonfisk och fler grönsaker/frukter och mer långsamma kolhydrater ex grönsaker/ råris/ bulgur/potatis.
 
Hittade några inlägg som jag tyckte var rätt intressanta.
 
http://hlsofreak.myshowroom.se/2014/03/30/var-inte-radd-for-att-ata/
http://myjagborn.myshowroom.se/2013/10/08/var-inte-radd-for-att-ata/
http://www.halsaochfitness.se/artiklar/kost/jo-du-kan-ata-kolhydrater/
 
Nej det måste bli en ändring på detta...
 
 
 
 
 
 



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0