Motivation

(Jag har ingen utbildning inom ämnet, detta är taget från egna erfarenheter)

 

Hej på er.

Tänkte att jag skulle skriva ett inlägg som nog många (förhoppningsvis) väntat på, nämligen hur man får motivationen till träning.

 

Först och främst kanske jag ska skriva lite om mina träningserfarenheter.

Som mest har jag vägt över 80 kilo till mina 1.72 cm, och mitt midjemått låg på ca 110 cm. Och visst det kanske inte är överviktigt i mångas ögon på det sättet, men jag mådde jätte dåligt i den kroppen.  
Då hade jag ett väldigt starkt beroende till godis, vilket jag fortfarande har, även om det är lite mer kontrollerat nu.


Vad kan man då göra för att hitta motivationen?

För det fösta, hitta en träningsform som passar dig. Om du inte vill stå på ett gym så finns det fler alternativ, t.ex. Friskis & svettis. Sen är det alltid kul att träna med en kompis, pojkvän, förälder som kan pusha en. 

Fokusera inte så mycket på vad vågen eller måttbandet säger, utan träna för att må bra.
Viktminskningen är bara en bonus.

inte på några dieter, utan ät vanlig mat* i lagom mängd, och ät frukost!!! (Vanlig mat*, allt som är hemlagat och lagat från grunden. Och gärna lite sallad till.)

Sätt upp små mål som du vill nå. Tex att komma i student/balklänningen till sommaren, trivas i en bikini eller att få på dig jeansen du kunde ha för ett år sedan. Det får en att kämpa ännu mer, och jag kan lova att den lyckan när du sen står där i en bikini på stranden, den är underbar :)

 

Detta är den motivationen jag kan ge er, resten måste in hitta själv, men det är bara så att:

Om man KAN och VILL, men inte gör..då vill man inte.

KÄMPA!



Postat av: ladies.webblogg.se

Nja, helgen var jag för det mesta hemma men det var skönt det också. Hur såg din helg ut? :)

2013-01-21 @ 10:27:50
URL: http://ladies.webblogg.se/
Postat av: Julia

Nae nu ska jag ta tag i träningen! Tack för ett motiverade inlägg! :)

2013-01-22 @ 12:23:39

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0